PRINŢUL CAFELEI Giuseppe Lavazza este reprezentantul celei de-a patra generaţii a familiei care a fondat acest brand ajuns la vânzări anuale de peste 1,3 mld. euro.
PRINŢUL CAFELEI „Îmi încep ziua cu trei cafele. Acum (la ora 11.00 dimineaţa, n.red.) sunt la a treia. Într-o zi normală de muncă mai beau una până în prânz şi alte două după-amiaza. Întotdeauna espresso“, mărturiseşte Giuseppe Lavazza, într-un interviu pentru După Afaceri.
„Este un proces inspiraţional, către care şi copiii mei tânjesc. Este gustul care te face să creşti.“Îşi aminteşte că i-a plăcut din prima, deşi recunoaşte că atunci bea cafeaua cu zahăr, mult de altfel. Acum nu o mai face, o preferă neagră.
„Când eram mai tânăr nu voiam să simt gustul amar specific cafelei, voiam o băutură mai uşoară. Beam 4-5 cafele cu zahăr, echivalentul unei prăjituri.“Astăzi, prin natura meseriei, este forţat să mai bea cafea cu zahăr, dar altfel o preferă clasică, neagră. Când merge însă la degustări în laboratoarele companiei, o testează în ambele variante, cu şi fără zahăr. „Trebuie să văd diferenţele. Zahărul îi schimbă gustul destul de mult.“
Când vine vorba de lapte, spune din start că nu îl asociază cu cafeaua. Da, capuccino şi caffe latte sunt populare în Italia, chiar el le prepară copiilor lui dimineaţa, la micul dejun. El însă preferă acel espresso scurt, cunoscut în Italia ca ristretto.„La noi în Italia, când ieşi în oraş cu prietenii bei espresso, iar acasă savurezi cu familia o cafea la cafetieră. Aşa este tradiţia.“
Când a băut prima sa cafea de adult (primul espresso), Giuseppe Lavazza recunoaşte că nu se gândea deloc la businessul familiei sale. Doar la plăcerea oferită de cafea şi sentimentul de maturitate pe care i-l dădea.„Familia nu m-a împins niciodată să fac ceva în domeniu, să mă alătur firmei. A fost decizia mea şi a venit abia după ce am terminat facultatea. Am făcut-o iniţial din curiozitate şi din dorinţa de a fi aproape de tatăl meu.“
continuarea aici
sursa foto