AcasăActualitateSocialPREGĂTIRI DE IARNĂ - Ce trebuie să faci ca să nu ți...

PREGĂTIRI DE IARNĂ – Ce trebuie să faci ca să nu ți se oprească maşina în drum

spot_img

DISTRIBUIȚI

PREGĂTIRI DE IARNĂ Iarna ne confruntăm de multe ori cu probleme în ceea ce priveşte autoturismul, în mare parte din cauza temperaturii foarte scăzute.

PREGĂTIRI DE IARNĂ Toate aceste neplăceri pot fi evitate dacă se face o verificare a autovehiculului înaite de instalarea anotimpului rece.

Acesta este motivul pentru care vă propunem în continuare o serie de sfaturi referitoare la verificarea maşinii, pentru a evita aceste potenţiale probleme, scrie informatiiauto.ro.

Mici amănunte de care trebuie să ţineţi seama pentru a fi liniştiţi în ceea ce priveşte autoturismul.

Dacă anvelopele sunt „All Season”, puteţi să le folosiţi şi iarna, dacă nu sunt prea uzate. Limita legală este de 1.5 mm (dacă măsuraţi cu un şubler adâncimea profilului, în partea cea mai uzată, nu trebuie să fie mai mică de atât).

O adâncime mai mare a profilului nu aduce decât beneficii, atât la frânare cât şi la menţinerea aderenţei în viraje.

Dacă vreţi să fiţi însă mai bine pregătit, anvelopele de iarnă dau cele mai bune rezultate iarna.

Puteţi schimba anvelopele de vară cu cele de iarna, pe aceleaşi jante, însă cel mai bine este să aveţi „roţi de iarnă”, incluzând şi jantele.

Astfel, timpul schimbării este mult redus şi evitaţi neplăcerile care pot să apară cu etanşarea, atunci când montaţi anvelopele de iarnă. Ştiţi cu siguranţă că roţile pe care le montaţi au „ţinut” presiunea, de iarna trecută, şi trebuie doar să ajustaţi presiunea, pentru a fi siguri că este cea recomandată.

citeşte şi ZETEA PROMITE – CJ pregătit să intervină pe drumurile județene în caz de ninsoare

Schimbaţi anvelopele uzate!

Chiar dacă asta înseamnă un efort financiar, preferaţi să cheltuiţi cu această schimbare, ţinând cont că de asta depinde siguranţa şi chiar viaţa dumneavoastră.

Se întâmplă să fiţi nevoit să schimbaţi doar o anvelopă; în acest caz, este important să nu completaţi setul maşinii cu o anvelopă de alt profil.

Nu va manifestaţi „spiritul tehnic” încercând să modificaţi dimensiunile anvelopei.

Este adevărat că unele modificări pot aduce anumite îmbunătăţiri, într-o privinţă, însa în mod sigur, vor dăuna, în altă privinţă…

De exemplu, dacă montaţi anvelope mai mari în diametru, sau mai late, e posibil să simţiţi că a crescut confortul, însa elementele suspensiei şi direcţiei vor fi mai solicitate şi se vor uza mai rapid.

Nu folosiţi anvelope reşapate. Ideea că în timpul iernii puteţi folosi şi astfel de anvelope nu este fericită. Iarna, solicitările cresc, odată cu riscurile…

Dacă simţiţi o comportare „elastică” a maşinii la mişcări mici de volan, e bine să verificaţi presiunile în roţi. Este probabil să aveţi cel puţin o roată cu presiune scăzută.

Dacă este necesar să va echipaţi cu lanţuri, e bine să ştiţi că folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri ale anvelopelor şi ale elementelor suspensiei şi direcţiei.

continuarea aici

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA