PRECIZĂRI Concursul pentru desemnarea directorilor și directorilor adjuncți ai unităților de învăţământ preuniversitar pare să suscite un viu interes din partea cadrelor didactice și nu numai.
PRECIZĂRI Până acum sute de persoane și-au manifestat intenția de a participa la aceste concursuri.
Dar întrebările și problemele nu au întârziat să apară. Tocmai de aceea oficialii din educație au făcut unele precizări legate de condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor să acceadă într-un astfel de post.
Potrivit oficialilor ISJ Maramureș, este vorba în principal de precizări care vizează criteriul de vârstă.
Astfel, după cum arată purtătorul de cuvânt al instituţiei, se pot înscrie pentru susţinerea concursului inclusiv cadrele didactice care, în anul şcolar 2016-2017, au obţinut acordul pentru menţinerea în activitate, ca titular, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta standard de pensionare.
Cât privește proba de evaluare a CV-ului care va fi susţinută în faţa comisiei judeţene de concurs, oficialii din învăţământ au precizat că vor fi punctate şi vizitele de studiu, dar și participările la schimburi de experienţă sau la conferinţe.
În privinţa studiilor, arată purtătorul de cuvânt, trebuie să se cunoască faptul că acelaşi regim de punctare îl vor avea şi cursurile efectuate în regim postuniversitar sau în cadrul departamentului pentru pregătirea personalului didactic.
Potrivit metodologiei de concurs, arată Adriana Meșter, pentru fiecare din cele trei probe de concurs punctajul maxim este de 50 de puncte, iar cel minim necesar promovării probei este de 35.
Citeşte şi CĂUTATE DIN NOU – Tot mai mulți tineri aleg școlile profesionale
Vor fi declaraţi „admişi” cei care au realizat un punctaj total de cel puţin 105 puncte la toate cele trei probe de concurs, în timp ce „promovat” la concurs va fi candidatul „admis” care a obţinut cel mai mare punctaj total.
Afişarea rezultatelor concursului este programată pentru 18 noiembrie, iar cele finale, după contestaţii, sunt aşteptate până pe 9 decembrie.
C.A.