Parlamentari, ambasadorul Ungariei și Ucrainei la București, secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea, precum și Mircea Geoană, Înalt reprezentant al primului ministru pe probleme de infrastructură, s-au așezat la masa discuțiilor pentru a definitiva proiectele județului Maramureș.
Senatorul de Maramureș Liviu Marian Pop a punctat importanţa podului peste Tisa, drumului rapid Vaja, dar și a tunelului pe sub Gutâi, centurii municipiilor Baia Mare și Sighetu Marmației. Parlamentarul a subliniat faptul că și transportul feroviar reprezintă un interes pentru a redeschide legăturile dintre Ucraina și Maramureș, pentru realizarea acestor proiecte existând un interes real trilateral între Ucraina, România și Ungaria.
”În ceea ce privește vestitul drum Baia Mare – Vaja am avut o discuție cu domnul Gabriel Zetea, președintele PSD Baia Mare, atunci când am lansat programul de autostrăzi. Realist vorbind, conform priorităților Guvernului în Master Planul General de Transport pentru perioada 2014 – 2030, acest drum poate fi realizat în 2023. Dacă noi vom ajunge printr-un efort comun să aducem finalizarea acestui drum cât mai repede, putem zice că ne-am făcut treaba cum trebuie. Am înțeles că podul peste Tisa este un obiectiv atins, astfel încât să putem discuta despre drumul rapid Baia Mare – Vaja, centura municipiilor Sighetu Marmaţiei și Baia Mare”, a subliniat Liviu Marian Pop.
Mircea Geoană a propus o întâlnire la București, la care să fie prezenți ambasadorii țărilor vecine, specialiști pe proiecte de infrastructură, pentru a pune la punct proiectele, după care acestea să fie expuse la Bruxelles pentru a identifica soluțiile viabile astfel încât să fie finalizate în cel mai scurt timp. Toți cei prezenți la acest eveniment s-au deplasat în Sighetu Marmației, unde s-au purtat discuții între delegațiile României și Ucrainei.
”Mi-aș dori ca noul pod peste Tisa, care unește o parte și cealaltă a Maramureșului Istoric, România și Ucraina, să reprezinte un nou început în relația dintre țările noastre. Un nou început în istoria Europei și pentru noi toți, de la Nistru până la Tisa, cu toții împreună în Europa. Au fost perioade în istoria regiunii noastre când podurile peste Tisa, peste Siret sau peste Prut erau mai dese decât podurile peste Rin sau Main. Erau 22 de poduri care legau România de ceea ce era Basarabia în perioada respectivă. Guvernul României are deja finanțat acest proiect de pod pe patru benzi, model european”, a declarat Mircea Geoană.