OBEZITATE. Chile a adoptat la începutul săptămânii o legislație alimentară strictă din dorința de a lupta împotriva obezității, relatează AFP, citat de Agerpres. Chile obligă asyfel producătorii să precizeze pe etichete conținutul de zahăr sau de grăsimi saturate. Printre alte produse cu un nivel ridicat de zahăr, Chile a interzis deJa vânzarea de ouă de ciocolată Kinder Surprise.
Legea care a intrat în vigoare luni a avut nevoie de cinci ani pentru a fi votată, plus patru ani pentru a da timp industriei agroalimentare, care a făcut un lobby intens, să se adapteze.Legea promite să revoluționeze etichetele produselor vândute în magazine pentru a proteja mai ales copiii, interzicând vânzarea în școli de produse ce dăunează sănătății. De asemenea, produsele nu vor mai putea fi însoțite de o jucărie, precum Kinder Surprise sau ”Happy meal” de la McDonald’s.
Însă, în timp ce McDonald’s își va putea reformula meniul pentru copii renunțând la jucărie, compania italiană Ferrero nu își va mai putea vinde ouăle de ciocolată Kinder Surprise pe piața chiliană.
Sursă foto, aici.