NOUA METODĂ A HACKERILOR Mii de români și-au dat datele personale pe diferite site-uri anonime, în speranța că vor câștiga un voucher în valoare de până la 500 de lei la marile lanțuri de magazine din România. Până acum, trei mari astfel de comercianți au fost atrași în capcana întinsă de infractorii cibernetici: Profi, Lidl și Kaufland.
Infractorii fac pagini false, care imită paginile oficiale ale comercianților și-i ademenesc pe creduli cu cupon premiu de 200 sau 500 de lei. Condiția este ca aceștia să răspundă câtorva întrebări dintr-un chestionar, iar la final să își lase datele personale, relatează Libertatea.ro.
Prima astfel de tentativă a apărut luna trecută când numele Profi România a fost implicat într-o campanie falsă, iar la finalul lui noiembrie, când celor care participau la „campanie” li se promitea un cupon în valoare de 500 de lei.
Reacția comerciantului nu a întârziat să apară. „Nu vă înscrieți în sondajul neoficial care circulă pe internet și vă promite un voucher de 500 de lei. Mentionăm că magazinele PROFI nu au emis un astfel de voucher și, regretând faptul că cineva incearcă să vă înșele în acest fel, vă invităm să nu solicitați în magazine astfel de vouchere inexistente”, scriau cei de la Profi România. Un astfel de mesaj aveau și cei de la Lidl România, după ce au primit mai multe plângeri de la clienți.
„În ultimele zile numele şi logo-ul companiei Kaufland România au fost folosite fraudulos şi abuziv în cadrul unui concurs online fals ce urmărește inducerea în eroare a participanților și a prietenilor acestora. Concursul fals este reprezentat de un chestionar care îi invită pe cei ce îl accesează să distribuie informația în platformele sociale și să răspundă la 5 întrebări despre Kaufland cu promisiunea că vor beneficia la final de un voucher în valoare de 200 de lei, după completarea datelor personale”, anunța Kaufland.
Continuarea, AICI.
Sursă foto.