Zeci de băimăreni au reclamat în ultima perioadă produse şi servicii de proastă calitate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Maramureş. Multe dintre aceste plângeri au venit în urma achiziţionării produselor de pe Internet.
”Reclamaţiile din ultima perioadă au vizat telefoanele mobile, termoizolaţiile la apartamente şi tâmplăria termopan. Din aceste domenii au venit cele mai multe reclamaţii”, a declarat comisar şef adjunct Olivia Ardelean, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Maramureş.
Porivit legislaţiei europene în vigoare, orice produs achiziţionat poate fi returnat în termen de 14 zile fără niciun fel de obligaţie din partea clientului. Cu toate acestea, anumite categorii de produse cum ar fi cele cosmetice şi parfumurile nu pot fi înapoiate.
„Acestea nu pot fi returnate a fel ca alte produse care sunt cumpărate online. Ele sunt desfăcute astfel că nu pot fi resigilate pentru a fi revândute”, a mai spus comisar şef adjunct Olivia Ardelean, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Maramureş.
Legea dă dreptul cumpărătorului să returneze orice produse de care nu este mulţumit. În cazul în care vânzătorul refuză să înlocuiască produsul sau să returneze contravaloarea lui în termenul legal, atunci clientul se poate adresa Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Maramureş. Reclamaţiile se pot face scris, telefonic sau online.
Ana Pop