Până la finalul acestei veri, românii vor putea compara preţurile din supermarketuri pe internet.
Monitorul preţurilor este în faza probelor tehnice, ceea ce înseamnă ca fiecare client va putea verifica cât costă produsele alimentare în timp real. Autorităţile speră ca magazinele vor fi obligate să reducă preţurile pentru a nu-şi pierde clienţii.
Monitorul preţurilor este un proiect gândit de Consiliul Concurenţei, astfel încât toţi clienţii să poată compara ofertele marilor retaileri, întrucât aceștia deţin 60% din piaţa alimentară. Proiectul-pilot va cuprinde iniţial doar magazinele din Capitală. Pe site vor fi trecute săptămânal preţurile unor produse de bază, având în vedere în multe dintre lanţuri preţurile diferă de la un magazin la altul, în funcţie de format şi de regiune. Deocamdată, unii comercianţi spun că acest proiect va fi destul de greu de pus în practică.
Fiecare retailer trebuie să mai aibă una, două persoane în plus care să colecteze, să verifice date şi să le livreze, este un aspect destul de birocratic, dar utilitatea lui o lăsăm la decizia consumatorului.
Astfel de proiecte pilot au mai fost folosite în Polonia şi Grecia. În ultimul caz, preţurile au scăzut cu 7 procente în prima jumătate de an de la implementare. La noi este a patra încercare a autorităţilor de a urmări preţurile din marile magazine. Proiectul va fi finanţat din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
Sursa: digi24.ro