Nivelul productivității în cadrul companiei este un aspect de care orice antreprenor trebuie să țină cont. De aceea, ca să se asigure că angajații vor da un randament maxim, se impun o serie de măsuri cu ajutorul cărora productivitatea să crească, iar profitul să fie pe măsura așteptărilor. Drept urmare, iată câteva sfaturi utile la care pot apela angajatorii.
Angajați mai motivați
Productivitatea crescută este direct proporțională cu randamentul pe care îl dă fiecare angajat. Drept urmare, un salariat motivat va munci la capacitate maximă, iar desfășurarea activității se va eficientiza. Iar ca acest obiectiv să se îndeplinească, antreprenorii trebuie să le ofere un anumit pachet de beneficii. De exemplu, personalul poate beneficia de bonusuri de performanță sau de anumite măriri salariale, atunci când se ating anumite target-uri. În plus, pe lângă astfel de remunerații, angajații mai pot primi diverse vouchere de vacanță, zile suplimentare de concediu, abonamente la clinici private de sănătate sau la săli de fitness.
Condiții sigure de muncă
Angajatorul trebuie sa îi asigure personalului un mediu de muncă sigur. În primul rând, din cauza contextului pandemic și nu numai, se impun măsuri de prevenire și precauție. Deci, salariații trebuie să aibă la dispoziție măști, dezinfectant, produse de igienă și un sistem de ventilație corespunzător. De asemenea, oamenii de afaceri pot să apeleze la firme de securitate, care să asigure paza atât angajaților, cât și bunurilor de valoare. În plus, o altă măsură de securitate este instalarea unor camere de supraveghere, împreună cu unul dintre modelele de lampa stradala, care să asigure lumina necesară atunci când angajații vor pleca spre casă, pentru a circula în siguranță. Astfel de corpuri de iluminat au o durată mare de viață și ajută la scăderea costurilor.
Traininguri și cursuri de specializare
O altă metodă care ajută la sporirea productivității sunt investițiile în dezvoltarea profesională a angajaților. Mai precis, oamenii de afaceri își pot trimite angajații, în funcție de domeniul de activitate al companiei și serviciile oferite, la cursuri de specializare și traininguri. Astfel, personalul va dobândi noi cunoștințe, iar skill-urile profesionale se vor îmbunătăți. În plus, subalternii vor putea avansa în funcție sau o să aibă ocazia să lucreze la proiecte cu un grad de dificultate ridicat, ceea ce le poate aduce bonusuri de performanță. Ba mai mult, aceștia se vor simți apreciați de conducere, iar riscul de a căuta alt job scade.
Un program de muncă flexibil
Chiar dacă activitatea profesională o să se desfășoare de la sediul companiei, antreprenorii le pot pune, în continuare, la dispoziție angajaților un program de muncă flexibil. De exemplu, personalul ar putea lucra cel puțin o zi pe săptămână de acasă. Pe de altă parte, ca să evite supraaglomerarea la birou, iar numărul de angajați care interacționează între ei să fie unul redus, se pot crea anumite grupe de salariați, care să sosească și să plece de la sediu la ore diferite. Este foarte important ca angajații să se simtă înțeleși și să aibă parte de flexibilitate atunci când își exercită atribuțiile profesionale, mai ales după o lungă perioadă în care aceștia au lucrat din confortul propriului cămin.
Acestea sunt doar câteva dintre măsurile la care pot apela companiile ca să își motiveze angajații, drept urmare, productivitatea să crească, iar cu aceasta și profitul. Totuși, fără anumite investiții sau soluții inteligente, rezultatele scontate nu vor apărea de la sine. De aceea, în funcție de obiectivele fiecărui business, se impun anumite măsuri specifice, care pot avea un efect benefic cu privire la dezvoltarea afacerii.
Sursă foto: shutterstock.com