MARAMUREŞ Luni, 14 noiembrie, la Palatul Administrativ a avut loc o întâlnire cu secretarii unităților administrativ-teritoriale, în cadrul căreia li s-au comunicat diverse prevederi legislative necesare desfășurării în condiții bune a activității lor. Ședința a fost condusă de Gavriș Ardelean, subprefectul județului Maramureș.
MARAMUREŞ Ioan Ștrempel, comisar șef al Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Maramureș, a prezentat atribuțiile instituției, în condițiile în care acestea nu sunt bine cunoscute de cetățeni.
Ștrempel i-a atenționat pe secretari că în acest moment nu se pot înființa și autoriza noi depozite de deșeuri, în condițiile implementării Sistemului Integrat de Management al Deșeurilor, cu fonduri europene.
În aceeași ordine de idei, subprefectul Gavriș Ardelean a tras un semnal de alarmă în privința aruncării deșeurilor în albiile râurilor, fenomen inexplicabil atâta timp cât deșeurile sunt ridicate de societățile de salubrizare din fața porții cetățenilor.
Acesta a cerut secretarilor să pună în vedere consiliilor locale să anunțe populația vizavi de necesitatea stopării acestui fenomen, iar în caz contrar să se aplice sancțiuni contravenționale.
În continuare, Vasile Pop, coordonator, a prezentat câteva aspecte legate de Ancheta structurală în agricultură, care se va desfășura, pe modelul recensământului agricol, în perioada 10 ianuarie – 10 februarie 2017.
Acesta este un program european și va cuprinde, în județul nostru, 8.000 de gospodării ale populației, 2.700 persoane fizice și 577 persoane juridice. Se vor colecta, de către operatorii statistici de teren, date privind structura exploatației agricole și caracteristici ale exploatației agricole.
Aurica Todoran, reprezentanta Biroului Județean Maramureș al Autorității Electorale Permanente, a vorbit despre principalele activități și responsabilități ale autorităților publice în perioada electorală.
Căpitan Marian Buciuman, reprezentantul Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Maramureș, a arătat importanța asigurării condițiilor de securitate privind apărarea împotriva incendiilor la amenajarea secțiilor de votare.
Rodica Pop, șefa Serviciului Juridic din cadrul Instituției Prefectului – Județul Maramureș, a făcut câteva precizări privind organizarea alegerilor parlamentare, privind unele probleme de fond funciar și a îndemnat secretarii să fie atenți la stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2017.
În cadrul aceleiași întâlniri, reprezentanți ai Instituției Prefectului au distribuit materiale informative privind organizarea alegerilor parlamentare realizate de Autoritatea Electorală Permanentă.