O demonstraţie pentru apărarea Roşiei Montane organizată la Bucureşti a avut şi o replică în localitatea din Apuseni. Ca de obicei! Nu există discuţie despre controversata investiţie fără ca producţia de material propagandistic a celor de la Gold Corporation să nu contreze afirmaţiile adversarilor sau să nu susţină pledoariile autorităţilor. Este vorba de un demers publicitar derulat de televiziuni, menit a influenţa o decizie a statului român. Cumpărat, presat sau ţinut de curea, CNA se face că nu observă.
Şi astfel, seară de seară, pe fiecare televiziune, românii îi pot vedea pe diferiţi moţi din Munţii Apuseni pledând cauza multinaţionalei canadiene, nerăbdătoare să înceapă lucrările de exploatare a zăcămintelor aurifere. Ce a făcut Gold Corporation? A construit un soi de spoturi publicitare în care exploatează credibilitatea oamenilor din regiune, aflaţi cam în aceeaşi dificultate ca aceia din alte regiuni montane. Gabriel Resources i-a transformat pe studenţi, pe ţărani, pe mineri şi pe şomeri în actori de testimoniale. Şi a cumpărat spaţiu pe televiziuni şi prin ziare, bombardând România cu mesaje care să rupă sufletele privitorilor şi cititorilor şi să îndoaie argumenetele autorităţilor. De precizat un lucru! În aceste spoturi nu joacă moţii care refuză să-şi vândă casele şi se ţin cu dinţii de orice din peisaj ca să rămână pe locurile străvechi. Şi nici protestatarii din Bucureşti. Nu interpretează roluri decât oameni care şi-au cedat proprietăţile la un preţ bunicel (ca să nu zic exagerat în raport cu valoarea de piaţă la momentul tranzacţiei!) şi au primit la schimb alte case de o valoare superioară. În plus, speră şi la alte venituri importante.
Aşadar, pentru afacerea canadienilor pledează doar oameni agăţaţi cu un interes. Şi moţii, şi primarii comunelor din zonă, şi firmele de public relations, şi ziarele sau televiziunile cadorisite cu bugete grase de publicitate (mană cerească pe o asemenea sărăcie!). Adică toţi cei care pledează pentru Gold Corporation. Sau vor avea beneficii! Inclusiv consultanţii târâţi prin televiziuni pentru a furniza publicului argumente tehnice sau pentru a sublinia beneficiile economice ale operaţiunii (cifrele vânturate pe micile ecrane sunt ca fulgii şi se schimbă mereu, ca păsările în stoluri rătăcite!).
Gras a fost plătit şi Bogdan Baltazar cu a sa firmă de consultanţă. Gras sunt plătiţi şi alţii amestecaţi în elaborarea imaginii de afacere benefică pentru moţi şi pentru România. Pe unii această mega-campanie falsă de publicitate (în ţările civilizate, publicitatea mincinoasă se pedepseşte cu vârf şi îndesat!) îi face şi mai bogaţi şi mai deştepţi. Compania de promovare a afacerii produce inclusiv scrisorile de susţinere (sau de protest, după caz!) ale primarilor şi le distribuie în mass-media. Dacă cineva i-ar pune pe aceştia să scrie singuri asemenea mesaje, n-ar trece de câteva rânduri şi ar chema salvarea!
Campania de promovare şi de susţinere a afacerii de la Roşia Montană, pe lângă presiunea ilegală exercitată asupra statului român, nu este decât o uriaşă contrafacere plătită şi orchestrată de cei care aşteaptă să pună mâna pe aurul (şi celelalte metale rare) din Munţii Apuseni. Un lucru lipseşte din peisaj. Evaluarea beneficiilor până la cel mai înalt nivel. Dacă moţii, ziarele, televiziunile, consultanţii, firmele de imagine, scribălăii de serviciu încasează sume considerabile, politicienii români, cei care pun umărul la obţinerea aprobărilor şi scot panglici pe nas pentru reuşita acestei afaceri, o fac pe gratis şi de amorul artei? Sau au parte de oarece beneficii pe care DNA nu le-a cercetat încă? (sursa-cotidianul.ro)