Aproape 60% din elevii din ciclul de învățâmânt secundar din Uniunea Europeană studiau cel puțin două limbi străine în anul 2014, pe primele locuri fiind elevii din Luxemburg (100%), Finlanda (98,5%), Italia (98,4%), Estonia (96,3%) și România (95,6%), arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
La polul opus, mai puțin de 10% din elevii din ciclul secundar studiau cel puțin două limbi străine în Ungaria (6,3%), Irlanda (7,9%) și Austria (9,5%).
La nivelul UE, aproape 18 milioane de elevi din ciclul de învățâmânt secundar, respectiv 98,6% din toți elevii de la acest nivel, studiau cel puțin o limbă străină în 2014 iar din aceștia aproape 11 milioane (59,9%) studiau cel puțin două limbi străine. Engleza este de departe cea mai populară limb străină în ciclul de învățâmânt secundar, fiind studiată de peste 17 milioane de elevi (97,3%), urmată de franceză cu 5 milioane de elevi (33,7%), germană cu 3 milioane de elevi (23,1%) și spaniolă care este studiată de 2 milioane (13,1%).
Situația este similară în România, unde limba engleză este cea mai studiată limbă străină de către elevii din ciclul de învățâmânt secundar (99,4% din cei aproximativ 790.000 de elevii), urmată de franceză (84,6%). De altfel, limba franceză este a doua cea mai populară limbă străină studiată la nivel secundar în șapte state membre, cele mai mari procente fiind înregistrate în Cipru (88,1%), România (84,6%), Italia (67,7%) și Portugalia (64,7%).
În cazul limbii germane, aceasta este studiată de toți elevii din ciclul de învățâmânt secundar din Luxemburg și de asemenea este a doua cea mai populară limbă străină studiată la nivel secundar în alte opt state membre, cele mai mari procente fiind înregistrate în Danemarca (73,6%), Polonia (69%) și Slovacia (55,2%).
Limba rusă este a doua cea mai populară limbă străină studiată la nivel secundar în țările baltice (Lituania—66,7%, Estonia—64,7% și Letonia-60,4%) și Bulgaria (17,9%).