INSTITUȚIA PREFECTULUI Miercuri, 28 iunie, la sediul Instituției Prefectului – Județul Maramureș, a avut loc întâlnirea Colegiului Prefectural. Ședința a fost condusă de subprefectul județului Maramureș, Gavriș Ardelean.
Pe ordinea de zi au figurat următoarele puncte:
• Raport de activitate al Direcției de Sănătate Publică Maramureș pe anul 2016. Monitorizarea modului de implementare a programelor naționale de sănătate publică la niverul DSP Maramureș și în spitale. A prezentat: Carmen Sima, director executiv adjunct, DSP Maramureș;
• Inspecția socială – atribuții, activitate și rezultate. A prezentat: Ovidiu Morar, director executiv, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Maramureș;
• Programul Colegiului Prefectural Maramureș pe trimestrul III 2017. A prezentat: Gavriș Ardelean, subprefect;
• Diverse.
La ședință au fost prezenți primari, viceprimari și alți reprezentanți ai primăriilor unităților administrativ-teritoriale din județ.
Prima prezentare i-a aparținut col. Marin Bancoș, șeful Oficiului Județean de Telecomunicații Speciale Maramureș, care a oferit câteva informații privind sistemul de videoconferință care se dorește a fi implementat între sediul Instituției Prefectului și sediile primăriilor și ale altor câteva instituții, conform Hotărârii nr. 5/2017 adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Maramureș în ședința extraordinară din data de 30 mai 2017. Sistemul va utiliza ca suport rețeaua internet, iar implementarea se va face cu suportul STS.
Din sistem vor face parte 82 de beneficiari: Instituția Prefectului, Consiliul Județean, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Gheorghe Pop de Băsești”, Inspectoratul Județean de Poliție, Inspectoratul de Jandarmi Județean “Pintea Viteazul”, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră și toate primăriile de municipii, orașe și comune din județ.
Fiecare primărie va trebui să asigure câte un terminal fix (un calculator, care poate fi și laptop) și un terminal mobil (tabletă sau telefon), recomandându-se ca internetul să le fie furnizat de doi provideri diferiți.
O persoană desemnată din cadrul fiecărei primării se va ocupa de partea de organizare a videoconferințelor și va fi instruită cu privire la utilizarea aplicației de videoconferință.
Carmen Sima, director executiv adjunct al DSP Maramureș, a arătat că prin programul național de vaccinări împotriva celor 10 boli considerate de România priorități de sănătate publică au fost imunizați, în cursul anului 2016, 36.604 copii.
Deficitul de vaccinuri în anul 2016 nu a atins cotele de anul acesta, astfel încât s-a reușit acoperirea necesarului în proporție de 82%.
Procentul ar putea fi mai bun dacă părinții s-ar prezenta, împreună cu copiii, în număr mai mare la medicii de familie, pentru ca aceștia să fie vaccinați. În acest sens, DSP a organizat mai multe întâlniri cu medicii de familie, cărora li s-a cerut să anunțe lunar părinții privind necesitatea de a-și vaccina copiii.
În cursul anului 2016 au fost luate sub supraveghere trei cazuri suspecte de rujeolă, unul dintre acestea fiind înregistrat în luna decembrie, la un sugar de 1 an de gen masculin, singurul caz care s-a confirmat.
În luna martie a acestui an, reprezentanții DSP au fost invitați la Ministerul Sănătății pentru a prezenta modul de derulare a programelor de sănătate publică și felul în care finanțarea a fost acordată pentru cheltuielile eligibile.
Cu acest prilej, s-a solicitat creșterea finanțării pentru programele de sănătate care se derulează în unitățile medicale cu paturi, întrucât există un număr mare de pacienți eligibili.
Ovidiu Morar a arătat că în cadrul AJPIS Maramureș au fost aprobate 17.869 decizii de acordare a unor beneficii sociale, 6.949 decizii de suspendare și 18.705 decizii de încetare a acordării acestora.
Categoriile de beneficiari ai serviciilor sociale sunt diverse: copii, tineri, persoane cu dizabilităţi, vârstnici. Există și alte tipuri de servicii sociale, cum ar fi: centre de primire în regim de urgenţă, adăposturi de zi sau de noapte, centre de găzduire temporară, instituţii de asistenţă socială pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecţie, instituţii de asistenţă socială pentru persoanele de etnie romă.
Au fost efectuate 40 anchete sociale în vederea evaluării situaţiei socio-materiale şi a acordării ajutorului nerambursabil pentru refugiaţi din Irak și Siria. Ca urmare a efectuării anchetelor, au fost introduse în program cele 40 de dosare pentru acordarea ajutorului nerambursabil.
În finalul ședinței, subprefectul Gavriș Ardelean i-a informat pe cei prezenți că a fost aprobată de către CJSU și transmisă comitetelor locale pentru situații de urgență Procedura privind modul de acțiune a instituțiilor responsabile cu gestionarea incidentelor și situațiilor de urgență generate de animalele sălbatice periculoase, la nivelul județului Maramureș.
De asemenea, subprefectul a oferit detalii privind Sistemul de Management al Documentelor Electronice, care a fost prezentat recent secretarilor unităților administrativ-teritoriale din județ, și date legate de restricțiile de circulație care vor fi instituite în Pasul Gutâi în perioada 15 iulie – 15 august.
Instituția Prefectului – Județul Maramureș