Românii care au mers la cinema, în ultimii doi ani, au fost înșelați cu privire la prețul biletelor.
Consiliul Concurenţei a descoperit că românii au plătit în ultimii doi ani bilete mai scumpe decât ar fi fost normal, pentru a vedea filmele la cinematograf. În urma unei anchete, s-a stabilit că două dintre cele mai mari firme din domeniu aveau o înţelegere în a stabili împreună preţul biletelor.
Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile SC Intercomfilm Distribution SRL şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL cu amenzi în valoare totală de 107.571 lei (aprox. 37.000 euro), pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale pe piata exploatarii de filme în cinematografe.
Atât SC Intercomfilm Distribution SRL, cât şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale. Astfel, compania SC Intercomfilm Distribution SRL a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar SC Hollywood Multiplex Operations SRL 99.896 lei.
În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.
Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul.
Presalibera.net