Partida grăbită de amor dintre Ion, jucat de junele actor Şerban Ionescu, şi Ana, interpretată de actriţă Ioana Crăciunescu, şi momentul în care „Liceenii” Dana şi Mihai, cărora le-au dat viaţă Oana Sârbu şi Ştefan Bănică Jr., au descoperit partea carnală a relaţiei lor inocente, sunt doar două din lista celor mai reprezentative momente de erotism din cinematografia românească, de dinainte şi de după Revoluţie.
Ion: Blestemul pământului, blestemul iubirii În ecranizarea lui Mircea Mureşan din anul 1980 a romanului Ion, de Liviu Rebreanu, tânărul Şerban Ionescu, în rolul ţăranului îndrăgostit de pământ şi de Florica, apare într-o scenă deocheată cu Ana, jucată de Ioana Crăciunescu. În semi-întuneric, complet îmbrăcaţi, cei doi se sărută pătimaş. După ce Ana îl roagă pe Ion să-i spună „că-i e dragă”, cei doi încep să facă dragoste. Imaginile nu trădează „acţiunea”, însă scâncetele şi gemetele actriţei sunt o trăsătură extrem de erotică pentru un film apărut în perioada comunistă.
Liceenii RocknRoll În cel de-al patrulea film din seria Liceenii, apărut în 1992, potagoniştii Dana şi Mihai, interpretaţi de Oana Sârbu şi Ştefan Bănică Jr., îşi consumă, în sfârşit, relaţia inocentă de iubire. Cei doi uită de disputa pe care au avut-o cu scurt timp în urmă, şi fac dragoste pentru prima oară. Fiind filmat după Revoluţie, filmul regizat de Nicolae Corjos conţine imagini mult mai încărcate erotic, inclusiv prim-planuri cu sânii actriţei Oana Sârbu.
Cel mai iubit dintre pământeni Adaptarea din 1993 a romanului lui Marin Preda, în regia lui Şerban Marinescu, o aduce pe actriţa Maia Morgenstein, care joacă rolul Matildei, în „pat‟ cu Ştefan Iordache, în rolul lui Petrini. De fapt, prima scenă de sex dintre cei doi se petrece într-o cadă (minutul 03.30), chiar înainte ca Petrini să fie arestat. După ce iese din închisoare, Petrini se îndrăgoşte de Suzy, interpretată de Tora Vasilescu, care îl convinge să o ceară în căsătorie folosind drept alint, chiar numele filmului, „cel mai iubit dintre pământeni‟.
Terminus Paradis Filmat în 1998, filmul Terminus Paradis, în regia lui Lucian Pintilie, ilustrează povestea de dragoste dintre tânăra Norica, o chelneriţă, şi porcarul Mitu, care ajung să se iubească pătimaş chiar dacă Norica trebuie să se mărite cu Gili, şeful ei mult mai în vârstă, iar Mitu trebuie să plece în armată. Cei doi au parte de moment erotic în timpul unei vizite pe care tânăra i-o face acestuia în armată, când Mitu începe să o atingă pe Norica, în public, în timp ce stau la masă şi vorbesc. Pentru a-i „face treaba mai uşoară”, Norica renunţă la lenjeria intimă.
Dulcea Saună a Morţii Regizorul Andrei Blaier a reuşit să şocheze, în 2003, prin producţia Dulcea Saună a Morţii. Deşi sexualitatea nu mai era, pe atunci, un subiect tabu, scenele de lesbianism nu erau nişte secvenţe tocmai obişnuite în cinematografia românească, sărutul senzual dintre Mari, cu sânii dezgoliţi, interpretată de actriţa Eugenia Şerban, şi Leo, jucată de Irina Movilă, punându-i pe jar pe telespectatori.
Legături bolnăvicioase Povestea bazată pe romanul omonim al scriitoarei Cecilia Ştefănescu a fost regizată, în anul 2006, de Tudor Giurgiu. Povestea îi are în prim plan pe Kiki, jucată de Maria Popistaşu, fratele ei, Sandu, interpretat de Tudor Chirilă, şi colega acesteia de apartament, Alex, rol care îi aparţine Ioanei Barbu. Relaţia amoroasă dintre Kiki şi Alex nu este singura legătură „bolnăvicioasă”, tânăra Kiki având o relaţie şi cu fratele său. Scenele de dragoste dintre cele două fete sunt extrem de senzuale (1.02.50). Relaţia dintre Kiki şi Sandu a fost, însă, subiectul videoclipului lui Tudor Chirilă pentru piesa „Zmeul”, de pe coloana sonoră a serialului.