ÎNCEP REDUCERILE Luna ianuarie este mult aşteptată de români mai ales din cauza reducerilor practicate de mall-uri şi marile lanţuri de magazine, după sărbătorile de iarnă.
ÎNCEP REDUCERILE Fie că este vorba de cumpărături de haine sau de produse electronice şi electrocasnice, cei interesaţi trebuie să fie atenţi la câteva aspecte pentru a nu le părea rău mai târziu. RomaniaTV.net a făcut o listă a pricipalelor lucruri la care cumpărătorii ar trebui să se uite înainte de a scoate banii din buzunar.
Campaniile publicitare ale marilor lanţuri de magazine şi supermarket-uri continuă la fel de agresiv şi după sărbători, în luna ianuarie, cunoscută drept prima lună a reducerilor, când cei interesaţi pot găsi produse mai ieftine chiar şi cu 70% faţă de cele din plin sezon.
Dacă regulile de soldare sunt destul de clare în cazul magazinelor, pentru a se putea bucura din plin de produse, cumpărătorii trebuie să fie şi ei atenţi la câteva aspecte: valoarea reducerii, cum se acordă reducerea şi în ce perioadă este valabilă.
Lista principalelor aspecte de care ar trebui să ţină cont cumpărătorii, pe baza celor transmise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).:
– orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională) trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii”), însoţită de data de debut şi de durata acesteia
– în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”, să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv
– orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).
– la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2″, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional
– cumpărătorii trebuie sp verifice dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)
– cumpărătorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).
continuarea AICI