Preocupată să laude tivul rochiei de stradă pe care a purtat-o Carmen Johannis în timpul vizitei cuplului prezidenţial în Spania, o bună parte a presei din România, luată în avionul prezidenţial, s-a făcut că nu vede un panou publicitar care anunţa ca sponsor al întâlnirii cu comunitatea românească firma lui Tessari, RDS-RCS, care patronează grupul DIGI.
Aşa ceva nu cred că s-a mai întîmplat vreodată pe planetă, ca instituţia cea mai importantă a statului să devină pe faţă agentul publicitar al unei firme. Cei 400 de oameni din comunitatea românească din Madrid ştiau că participă la întîlnirea cu Preşedintele României, organizată în spaţiul unui hotel de lux din capitala Spaniei, însă s-au trezit în mijlocul unei acţiuni de promovare a produselor DIGI MOBIL, mai exact în faţa unui magazin cu produsele de telefonie amenajat ad hoc, primind cadou o plăsuţă de plastic cu însemnele evidente ale acestei firme, în care se aflau o agendă, un pix, o cartelă telefonică şi un voucher prin care se acorda o reducere la încheierea unui contract de abonament.
Să nu vă imaginaţi că sponsorul vizitei lui Klaus Johannis a pus pe perete un baner publicitar! Nu, DIGI MOBIL a împînzit efectiv spaţiul cu produsele sale, aşa încît, la sosirea lui Johannis, acesta părea că l-a înlocuit pe Craioveanu în reclama difuzată pe toate posturile de Digi Mobil, din moment ce toţi participanţii aveau plasele publicitare în mîini.
Plasarea produselor de către DIGI Mobil nu s-a făcut discret, de nişte agenţi strecuraţi prin mulţime fără să-i vadă cineva de la SPP, ci s-a făcut la taraba instalată chiar în incinta unde a avut loc întîlnirea lui Klaus Johannis cu comunitatea de români din Spania, probabil conform vreunui contract care ar trebui să fie prezentat urgent opiniei publice.
Un singur lucru a lipsit încît circul să fie deplin: ca Preşedintele să-i îndemne de la microfon pe cei prezenţi să încheie un abonament telefonic la Digi, aşa cum face Craioveanu în reclamă!
Ziarul „Românul din Spania” a publicat mai multe fotografii cu această ciudată acţiune prezidenţială, transformată în acţiune publicitară de produse telefonice, de unde au fost preluate doar de cîteva site-uri româneşti, aproape întreaga presă limitîndu-se la descrierea rochiţei de stradă, cu mînecuţe scurte a soţiei Preşedintelui.
Președinția României nu avea bani pentru spațiul închiriat
Cînd pozele au apărut în spaţiul public, unii gazetari au cerut explicaţii de la Preşedinţie, însă, prinşi în ofsaid, cei din Administraţia prezidenţială au găsit o explicaţie cu care nu poţi păcăli nici măcar un sugar: nici Preşedinţia, nici Ambasada României nu au avut bani pentru a plăti sala şi bucatele servite la acel hotel de lux.
Cum adică, pleacă un avion de la Bucureşti la Sibiu să ia familia împărătească direct de acasă, sînt transportaţi în Spania consilieri, invitaţi, jurnalişti, ofiţeri SPP, cazaţi, mîncaţi şi n-au mai rămas bani pentru a închiria o sală? Cît să fi costat? Şi dacă, să zicem, nu mai avea Iohannis bani la el, ce mare scofală era ca întîlnirea să aibă loc într-o piaţă, aşa cum s-au mai făcut şi în alte dăţi?
Firma RDS-RCS este în ancheta DNA în dosarul şpăgii pentru Mitică Dragomir
Dar, marea problemă izvorîtă din această sponzorizare a vizitei prezidenţiale în Spania vine din faptul că aceasta este implicată într-un dosar greu de corupţie, privind preluarea de către RDS-RCS a drepturilor de transmisie a meciurilor de fotbal din Liga I. În perioada cît preşedintele Ligii profesioniste de fotbal era Dumitru Dragomir, procurorii au investigat o fraudă de circa 3 milioane de euro! În acelaşi timp, s-a anchetat şi o sponsorizare ciudată, tot de 3 milioane de euro, a unui restaurant deţinut de Mitică Dragomir de către aceeaşi firmă RDS-RCS. Legăturile făcute de procurori între aceste cazuri formează, probabil, şi acum subiect de anchetă. Toate aceste informaţi sînt de notorietate, fiind relatate pe larg de toată presa din România. Este exact acel dosar cu care spun procurorii că Trustul Intact l-ar fi şantajat pe administratorul RDS-RCS!
Cine urmăreşte la televizor şi altceva decît telenovela dintre Leo din Strehaia şi Leoredana, ştie că DIGI 24 l-a susţinut pe faţă pe fostul preşedinte Traian Băsescu, iar din toamna trecută a trecut la pupat poala lui Klaus Johannis. În acest timp, dosarul stă la dospit. Chiar să nu-şi dea seama Klaus Johannis în ce a intrat cînd a acceptat sponzorizarea lui Tessari? Să nu ni se spună că n-a ştiut, căci atunci vina este şi mai mare, întrucît ar fi putut să dea nas în nas cu cine ştie ce personaj. Ne amintim ce scandal a ieşit cînd ministrul de externe Adrian Cioroianu doar a dat mîna în Italia cu un cetăţean urmărit internaţional!
Multe nu se mai pot face pentru a îndrepta lucrurile acestea petrecute în Spania, faptul fiind consumat, însă se cuvine ca Administraţia prezidenţială să dea un comunicat foarte clar în care să explice cum a fost posibilă o asemenea gafă ce-l pune în mare dificultate pe Preşedinte, care ar putea fi bănuit de favorizarea firmei RDS-RCS în vederea obţinerii unor foloase pentru sine, adică prezentarea acţiunilor sale în mod exagerat pozitiv pe canalele de televiziune DIGI, ceea ce – atenţie! – deja se întîmplă! Este ceea ce, într-un fel mai simplu, Codul penal numeşte abuz în serviciu. De aceea, solicităm publicarea în regim de urgenţă a eventualului contract dintre Administraţia Pezidenţială şi firma RDS-RCS!
Pe numele lui Victor Ponta s-a deschis un dosar penal pentru reclama unui sponsor la un concurs automobilistic. Dacă se va considera de către Justiţia independentă că, în cazul sponzorizării vizitei prezidenţiale în Spania, nu este nici o încălcare a legii, înseamnă că nu peste mult timp o vom putea vedea pe Carmen Johannis cu rochiţele sale deja celebre, avînd inscripţionate pe toate părţile reclame la ulei de motor, la îngheţată, la bere sau la tot felul de snacks-uri.
Ion Spânu