FRAUDĂ DE 500 DE MILIOANE DE EURO Ungaria se confruntă cu ceea ce ar putea fi cel mai mare caz de corupţie din ultimii 13 ani. Oficiul european de luptă antifraudă (OLAF) a identificat o „gaură” de circa 167 miliarde de forinți (543 milioane euro), bani ce erau destinați construirii unei noi magistrale de metrou, scrie Libertatea.
FRAUDĂ DE 500 DE MILIOANE DE EURO Oficiul european a descoperit această fraudă după o anchetă ce a avut loc pe parcursul a patru ani din noiembrie 2012 până în februarie 2016, iar magistrala respectivă a fost construită în capitala Budapesta.
Costul total al proiectului se ridică la 1,7 miliarde de euro, iar o parte din sumă este suportată de Comisia Europeană.
„Proiectul liniei 4 de metrou constituie cel mai mare caz de corupție din cei 13 ani de istorie a Ungariei ca membră a Uniunii Europene”, a afirmat într-o conferință de presă Nandor Csepreghy, secretar de stat parlamentar la cabinetul premierului.
„O sumă de aproape 167 miliarde de forinți din cadrul acestui proiect au fost fie furați, fie fraudați, bani care trebuie recuperați de autoritățile europene și ungare.
Din acești bani, 76,6 milioane de forinți au venit de la UE sub formă de fonduri pentru dezvoltare, iar Bruxelles-ul i-ar putea cere înapoi”, a mai adăugat acesta.
Erzsebet Gy Nemeth, reprezentanta formațiunii de opoziție Coaliția democratică în consiliul municipal, a menționat că a solicitat guvernului să facă public imediat raportul OLAF, subliniind că responsabilii corupți, indiferent dacă se întâmplă sau nu să fie politicieni din formațiunea guvernamentală Fidesz, trebuie să fie pedepsiți.
Prin urmare, forul european ar putea impune Ungariei o amendă de aproape 250 de milioane de euro, în urma dezvăluirilor.
Şi în timp ce puterea susţine că de vină este guvernarea anterioară, opoziţia spune că partidul Fidesz aflat la conducere ar trebui tras la răspundere pentru fraudarea fondurilor.