Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Alpii Francezi, lucra la această companie aeriană din septembrie 2013. Avea în jur de 630 de ore de zbor. Deocamdată, presa scrie că acesta a fost primul său job ca pilot profesionist. Avionul care s-a prăbuşit marţi în Franţa, tragedie în care au murit toţi cei 150 de oameni de la bord, a fost deturnat de copilot, reiese din informaţiile recuperate de anchetatori din cutiile negre ale aparatului de zbor.
Avionul Airbus A320 operat de compania low-cost Germanwings, deţinută de Lufthansa, se afla exclusiv sub comanda copilotului atunci când s-a prăbuşit în Franţa. Copilotul, identificat drept cetăţeanul german Andreas Lubitz, a aşteptat până când pilotul a ieşit din cockpit, după care a îndreptat avionul spre munţi, unde s-a prăbuşit. Andreas Lubitz a rămas calm în cabină, în timp ce pilotul încerca să spargă uşa pentru a reintra la comandă, iar pasagerii ţipau în spate.
Atât copilotul, Andreas Lubitz, cât şi pilotul au urmat şcoala de aviaţie Lufthansa de la Bremen. Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings care s-a prăbuşit marţi în Alpii Francezi, lucra la această companie aeriană din septembrie 2013. Numele complet al copilotului ar fi Andreas Günter Lubitz. Adresa la care apare înregistrat acest pilot în registrele Autărităţii Aviatice a Germaniei este „strada Spiessweiher, numărul 8, oraş Montabaur, Germania”
Un club aviatic din care făcea parte copilotul Andreas Lubitz a emis o declaraţie-tribut în memoria acestuia. „Andreas a murit ca secund de zbor în accidentul tragic. Andreas a devenit membru al asociaţiei pe când era adolescent, îţi dorea să-şi realizeze visul de a zbura. A început ca student la planorism şi a avansat până la a pilota un Airbus A320”, au scris foştii săi colegi. „A fost capabil să-şi împlinească visul, visul pentru care a plătit acum atât de scump, cu viaţa. Membrii clubului LSC Westerwald îl plâng pe Andreas şi pe celelalte 149 de victime ale dezastrului din 24 martie. Condoleanţele noastre sincere familiilor victimelor. Nu-l vom uita pe Andreas”, au încheiat aceştia.
Copilotul a suferit de depresie şi epuizare
Copilotul suspectat că a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings a avut depresie şi epuizare în anul 2009, acesta fiind motivul pentru care întrerupsese cursurile pentru licenţa de pilot comercial, afirmă cunoscuţi ai acestuia citaţi de presa germană. Andreas Lubitz „a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009″, a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Femeia, care a preferat să păstreze anonimatul, a explicat că acesta îi mărturisise fiicei ei că avea depresie şi epuizare, motiv pentru care întrerupsese cursurile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2009, reluându-le în 2012. Fiica femeii l-a văzut ultima dată pe Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, în decembrie 2014. ”Atunci părea normal şi spunea că se simte foarte bine ca pilot”, a subliniat femeia. „Nu pot decât să îmi imaginez că a avut ceva de moment. Nu cred că a plănuit prăbuşirea, deşi pare un masacru”, a adăugat femeia.
Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor, precizând că începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă, timp în care a fost însoţitor de bord. „A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice şi medicale”, a subliniat preşedintele Lufthansa.
Procurorii au subliniat că Lubitz nu avea niciun fel de antecedente şi că nu se afla pe nicio listă de monitorizare a teroriştilor sau a simpatizanţilor extremiştilor. „Bild” scrie că Lubitz, care a prăbuşit voit avionul, era originar din Mantabaur, regiunea Rheinland-Pfalz, unde locuia în continuare, alături de părinţii săi. El ar fi avut totuşi şi o locuinţă proprie, la Dusseldorf.
Primele informaţii despre pilot
Pilotul avionului prăbuşit în Franţa a fost identificat drept Patrick Sonderheimer, iar toate informaţiile furnizate despre el sub anonimat – că avea doi copii şi peste 6.000 de ore de zbor – s-au confirmat. Tabloidul german „Bild” susţine că pilotul avea o experienţă de peste 10 ani în Lufthansa şi Germanwings, având peste 10.000 de ore de zbor pe aparate Airbus A320. „Era unul dintre cei mai buni”, a declarat un fost coleg de-ai pilotului pentru portalul francez Europe1. „Era cineva pe care te puteai baza, unul dintre cei mai buni piloţi pe care-i aveam. Sunt 100% convins că a făcut tot ceea ce i-a stat în putinţă. Cred asta pentru că l-am cunoscut foarte bine, era unul dintre cei mai buni, cu multă experienţă, avea mai bine de 6.000 de ore de zbor în spate”, a declarat fostul coleg, sub anonimat.
Filmul evenimentelor după decolare
Cu ajutorul înregistrărilor audio, anchetatorii au reuşit să pună cap la cap şi un film al evenimentelor. Imediat după decolare, piloţii au discutat în mod normal pentru primele 20 de minute de zbor. Atunci când au ajuns la o altitudine obişnuită de croazieră, pilotul l-a rugat pe co-pilot să preia manşa înainte de a se ridica şi de a părăsi cockpitul. În acest punct, co-pilotul a iniţiat coborârea avionului. Imediat, pilotul a încercat în mod repetat să reintre în cabină. comunicând prin sistemul intern de telefonie că vrea să i se deschidă uşa (care nu poate fi deschisă din exterior). Co-pilotul nu i-a răspuns. Pilotul a început să bată în uşă, însă nu a primit nicio reacţie din cabină. Co-pilotul nu a rostit nici măcar un cuvânt în răstimpul de opt minute dintre iniţierea coborârii şi prăbuşire, însă a putut fi auzit cum „respiră normal”.
Controlorii de trafic aerian din Marsilia au încercat să-l contacteze din cauza coborârii neplanificate, însă acesta nu a răspuns. În final, pe măsură ce avionul se apropia de pământ, alarma automată care monitorizează distanţa până la sol a pornit, însă co-pilotul nu a reacţionat nici de această dată. Pilotul poate fi auzit în timp ce încearcă să spargă uşa.
Imediat înainte de impact, se pot auzi ţipete din avion, de la pasageri, însă procurorul spune că aceştia nu şi-au dat seama că ceva este în neregulă decât cu foarte puţin timp înainte de prăbuşire. Din cauza impactului violent, oamenii au murit imediat, a mai spus anchetatorul, citat de Deutsche Welle.
Marţi, un avion de tip Airbus A320 operat de compania low-cost GermanWings, deţinută de Lufthansa, s-a prăbuşit în sudul Franţei, în Alpi. Toţi cei 150 de oameni aflaţi la bord au murit pe loc. (adevarul.ro)