DEMISIE Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, și-a dat demisia în această după-amiază.
DEMISIE Preţul mai ridicat al biletelor de tren în comparaţie cu preţul biletelor pentru transportul rutier de pasageri este justificat, pentru că trenul este un lux, iar călătorii plătesc mai mult pentru a-l utiliza, a susţinut Dan Costescu.
Într-un interviu acordat recent News.ro, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat că adevăraţii competitori ai companiei feroviare de stat sunt firmele de transport rutier, şi nu operatorii privaţi de transport pe calea ferată.
”Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate ţările civilizate este la fel. Trenul este un lux şi oamenii plătesc mai mult ca să-l aibă”, a afirmat Costescu, la Realitatea TV.
Sectorul căilor ferate din România a pierdut foarte mult teren în ultimii 25 de ani în special în raport cu transportul auto. Astfel, înainte de 1989, transportul feroviar reprezenta peste 80% din transportul total realizat în România, în timp ce ponderea a ajuns în prezent la doar 17%.
Una dintre cauzele principale o reprezintă dezvoltarea masivă a transporturilor rutiere. Spre deosebire de transportatorii feroviari, companiile care fac transport rutier sunt mai eficiente, flexibile şi adaptabile pe distanţe scurte, de aceea mulţi pasageri aleg serviciile acestora, consideră specialiştii din domeniu.
Totuşi, în ultima perioadă, compania feroviară de stat CFR Călători a făcut eforturi pentru a atrage din călătorii pierduţi, în special pe rute profitabile, precum Bucureşti-Constanţa.
În urma investiţiilor realizate în infrastructura feroviară, un tren parcurge distanţa Bucureşti-Constanţa în circa două ore mai puţin decât un microbuz de transport de pasageri. De asemenea, CFR Călători a lansat mai multe oferte pe ruta Bucureşti-Constanţa, pe Trenurile Soarelui, ieftinind biletele cu până la 35% în perioada weekend-ului.
sursa stire