În conformitate cu Memorandumul Guvernului României, la nivelul judeţului Maramureş s-au efectuat verificări cu privire la corectitudinea datelor înscrise în listele electorale permanente, la data de 10 iulie.
Peste 17.200 de maramureşeni au avut actele de identitate expirate
Verificările cu privire la corectitudinea datelor înscrise în listele electorale permanente au fost realizate, la nivelul administraţiei publice locale, la serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor (pentru nouă categorii de cetăţeni: (persoane decedate; persoane care şi-au pierdut dreptul de a vota; persoane care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate; persoane care au pierdut cetăţenia română; persoane al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit; persoane care şi-au schimbat domiciliu fără a fi radiate din lista localităţii rezidenţei anterioare; persoane care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului; persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ şi cale administrativă şi persoane cu reşedinţa/domiciliul în străinătate).
Datele comunicate de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale au relevat faptul că, în Maramureş, la data de 10 iulie a.c., peste 17.200 de cetăţeni cu drept de vot au avut actele de identitate expirate, fără a fi preschimbate, a precizat directorul Direcţiei Judeţene de Evidenţa a Persoanelor, Mariana Macarie.
Verificările efectuate în cele 76 de unităţi administrativ-teritoriale au dus la identificarea a 269 de persoane decedate care apăreau, la data de 10 iulie a.c., înscrise pe listele electorale permanente. Un număr de 14 maramureşeni au obţinut statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, o persoană şi-a schimbat domiciliul fără a fi radiată din lista localităţii rezidenţei anterioare şi o altă persoană are stabilit domiciliul în străinătate.
Toate aceste date cu privire la verificarea efectuată la corectitudinea datelor înscrise în listele electorale permanante au fost comunicate la Ministerul Administraţiei şi Internelor. Nu au fost făcute niciun fel de modificări în listele electorale permanente care au fost utilizate la referendumul naţional din 29 iulie, fiind trimis, la nivel central, un tabel în care au fost centralizate datele primite de la fiecare unitate administrativ-teritorială din judeţul nostru.