Sursa foto: https://unsplash.com/photos/aS4Duj2j7r4
Ai un site sau un magazin online și vrei să adaugi imagini bune, care să ajute la creșterea vânzărilor. Înseamnă că ai nevoie de fotografii de produs care să pună în valoare fiecare detaliu. Iată câteva sfaturi de care să ții ont atunci când realizezi proiecte vizuale pentru marketing, promovare și publicitate:
Folosește un trepied
Ca să obții imagini clare, fără să pară mișcate sau înclinate, montează un trepied pe care să-l folosești ca piesă de bază. Acest lucru este important, mai ales dacă ai un studio pentru fotografie de produs și vrei să-l amenajezi încă de la început cu tot ce este necesar pentru realizarea unor ședințe foto eficiente.
Utilizează un fundal pentru contrast față de culoarea produsului
Pentru a pune în valoare produsul pe care-l fotografiezi, achiziționează un set complet de fundaluri. Vei avea o gamă largă de opțiuni, de la culoarea albă, pentru păstrarea unui ambient neutru, până la cele mai vii nuanțe (verde intens, roșu aprins). Astfel vei putea să folosești contrastul, pentru crearea unor efecte spectaculoase.
Creează texturi pentru sublinierea detaliilor de produs
În funcție de utilizarea produsului, realizează fundaluri texturate, care să sugereze efectele și beneficiile articolului respectiv. De exemplu, dacă este vorba despre o cremă de față cu efect de netezire și matifiere o poți fotografia printre petale de trandafiri, ca să subliniezi ideea de atingere catifelată.
Realizează cadre Flat Lay
Obții fotografii de produs valoroase dacă utilizezi fotografierea Flat Lay, cu aparatul poziționat deasupra ansamblului de articole și accesorii pe care vrei să le incluzi într-un cadru fotografic. Aceste poze sunt foarte apreciate în social media, sunt instagramabile și devin rapid virale.
Recreează stilul de viață pe care-l propune produsul respectiv
O imagine spune mai mult decât o mie de cuvinte, așa că ai grijă ca povestea fotografiilor de produs pe care le realizezi să fie convingătoare. Plasează articolele într-un context vizual care să sugereze modul în care sunt utilizate și stilul de viață al oamenilor care vor cumpăra produsele respective.
Prezintă produsul în timpul utilizării lui
Ai ocazia să prezinți în mod interactiv produsele, atunci când le fotografiezi. Ca să creezi cadre convingătoare, prezintă articolele în timp ce sunt utilizate, așa cum vor face clienții după ce le cumpără. De exemplu, pentru fotografierea unor articole sportive de tipul biciclete fotografiază oameni mergând la plimbare pe bicicletă. Astfel vei prezenta designul și utilitatea produsului într-un mod convingător.
Investește în sisteme de iluminat profesionale
O condiție esențială în realizarea unor fotografii de produs valoroase este calitatea luminii pe care utilizezi. Insistă pe lumina naturală, iar atunci când trebuie să vii cu un plus de efect, utilizează accesorii profesionale, precum lumină inelară sau softbox.
Găsește unghiuri de fotografiere interesante
Fotografiile de produs au utilizări comerciale și de promovare, așa că trebuie să le realizezi într-un mod cât mai interesant și convingător. Studiază cu atenție forma ambalajului, culorile, dimensiunile articolelor pe care urmează să le fotografiezi și identifică acele unghiuri din care să arate bine, cu accent pe detaliile inedite.
Ia în considerare sfaturile prezentate și amenajează un studio profesional, unde să realizezi fotografii de produs reușite.