AcasăLifestyleCum să atragi angajații în compania ta

Cum să atragi angajații în compania ta

spot_img

DISTRIBUIȚI

Pe o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, orice angajator care își dorește o echipă de lucru performantă trebuie să-și adapteze oferta la cerințele în creștere ale angajaților. Tinerii salariați nu mai privesc locul de muncă drept simplă sursă de venit, iar atunci când aleg un job în detrimentul altuia, țin cont de multiple aspecte, de la beneficiile extrasalariale la cultura organizațională, flexibilitatea sau posibilitățile de creștere și dezvoltare profesională din interiorul unei firme.

Prin urmare, un angajator care își dorește să atragă de partea sa noile talente de pe piața muncii trebuie să țină cont de câteva aspecte relevante, care cântăresc greu în ochii angajaților.

Dezvoltă un brand de angajator puternic

Identitatea companiei și felul în care aceasta se poziționează pe piață sunt reflectate prin intermediul brandului de angajator. Un brand de angajator bine construit trebuie să inspire, lăsând impresia unei companii puternice, cu valori solide, o misiune clar definită și o cultură organizațională sănătoasă.

În plus, identitatea companiei trebuie să se regăsească în fiecare dintre campaniile de recrutare și selecție pe care le organizezi, indiferent de postul vacant. Site-ul organizației, rețelele sociale și platformele de recrutare trebuie să promoveze un mesaj unitar cu privire la oferta de angajare și identitatea angajatorului.

Pentru a-ți consolida brandul de angajator, aspecte precum ce inseamna un EVP și ce beneficii aduce acesta nu ar trebui să-ți fie străine. Totodată, promovarea brandului de angajator se realizează în permanență, nu doar în timpul campaniilor de recrutare, în scopul de a crea o imagine atractivă și o prezență puternică în piață.

Promovează o cultură organizațională solidă

Tinerii angajați sunt atrași în mare măsură de companii cu o cultură organizațională solidă. Un mediu de lucru sănătos, care valorizează angajații și respectă nevoile acestora, reprezintă un factor de interes pentru salariații care decid să înceapă o nouă colaborare.

Promovarea unei comunicări deschise și transparente, focusul permanent pe învățare și dezvoltare, încurajarea colaborării și a spiritului de echipă, un set de valori clar definite, încurajarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională, dar și un sistem eficient de recompensare sunt elemente care alcătuiesc o cultură organizațională sănătoasă.

O cultură organizațională solidă trebuie susținută prin acțiuni și măsuri specifice, care să încurajeze un mediu de lucru productiv și o atmosferă generală pozitivă. Felul în care angajații se simt la locul de muncă este nu doar un factor decisiv în alegerea unui angajator, ci și un determinant al retenției salariaților pe termen lung.

Oferă pachete de beneficii extrasalariale în acord cu nevoile angajaților

Pentru că nevoile angajaților variază, este important ca beneficiile extrasalariale să fie adaptate în consecință. Un pachet de beneficii de bază poate cuprinde tichete de masă, asigurare privată de sănătate sau abonament la sală. În plus, angajații pot beneficia de oportunități de dezvoltare, prin facilitarea accesului la traininguri, cursuri sau programe de mentorat. Flexibilitatea este importantă în ceea ce privește programul de lucru sau implementarea unui sistem de muncă remote sau hibrid, acolo unde este posibil.

Beneficiile flexibile, care oferă angajaților posibilitatea de a alege dintr-o gamă vastă de facilități, sunt o alternativă utilă pentru a adapta sistemul de recompensare la nevoile fiecărui salariat. Totodată, un criteriu important este susținerea echilibrului dintre viața profesională și cea personală. Astfel, companiile motivate să atragă și să rețină noi talente trebuie să includă în pachetul de beneficii facilități care încurajează acest echilibru, precum programe de wellness, sesiuni de meditație, încurajarea programului de lucru flexibil și altele.

Recrutarea angajaților talentați și reținerea acestora în companie pe o perioadă cât mai lungă de timp se bazează atât pe construirea unui brand de angajator puternic, cât și pe crearea unui culturi organizaționale sănătoase și a unui mediu echilibrat pentru salariați. Pentru a-și păstra competitivitatea și poziția pe piață, organizațiile trebuie să-și adapteze oferta la nevoile în continuă schimbare ale forței de muncă.

Sursă foto: Shutterstock

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA