Sursa foto: https://unsplash.com/photos/QckxruozjRg
Una dintre strategiile cele mai ușor de implementat, mai ales în zilele noastre, și necesare pentru a crește eficiența și productivitatea unei afaceri este chiar digitalizarea. Competiția de pe piață este tot mai strânsă, inovațiile în domeniu apar la tot pasul, iar diferențele sunt făcute în majoritatea cazurilor doar prin felul în care îți administrezi businessul.
Tot de administrarea afacerii ține și modul în care alegi tehnologia potrivită. De pildă, un local care vinde mâncare va beneficia de pe urma unui program gestiune restaurant, iar un call center de pe urma unui soft CRM. Indiferent de situație, iată cum poți optimiza afacerea ta cu ajutorul tehnologiei!
Perfecționezi procesele de lucru
Câte resurse folosești momentan pentru sarcinile din compania ta? Majoritatea proceselor care n-au mai fost optimizate de mult timp sunt greoaie, repetitive și, pe lângă faptul că nu aduc cine știe ce valoare, ajung în timp să plictisească angajații și să le scadă productivitatea.
Poți folosi tehnologia pentru a identifica acele procese care ar putea fi automatizate cu ajutorul soluțiilor software. Rezultatul este clar: operațiuni executate mai repede și mai bine, valoare crescută pentru companie și angajați degrevați, liberi să se ocupe de proiecte mai creative.
Iei decizii de business bazate pe date foarte clare
Nimeni nu subestimează importanța instinctului de antreprenor, dar afacerile care cresc constant se bazează mai degrabă pe decizii foarte bine calculate, bazate pe date foarte clare, nu doar pe intuiția extraordinară a antreprenorului.
Managerii care recurg la ajutorul tehnologiei pentru a perfecționa procesul de colectare și de prelucrare a datelor vor observa cât de curând că deciziile lor vor fi susținute de argumente greu de ignorat. Cele mai performante soluții software colectează informații în timp real și pot realiza rapoarte amănunțite în funcție de parametri setați de fiecare utilizator în parte.
Asiguri satisfacția clienților, dar și a angajaților
Sistemele învechite care nu răspund prompt la comenzi sau au nevoie de timpi de încărcare prea mari pentru a înregistra acțiunile din sistem sau pentru a accesa diverse aplicații vor fi frustrante atât pentru clienți, cât și pentru angajați. Așadar investește în platformele pe care lucrează angajații tăi și pe care le accesează clienții pentru a te asigura că nimeni nu are de suferit.
Sigur că nu-ți permiți să pierzi nici clienți, dar în scurt timp se prea poate să te confrunți cu situația în care din ce în ce mai mulți angajați părăsesc compania și pleacă la competitori care le pun la dispoziție o tehnologie mai ușor de folosit.
Duci promovarea online la nivelul următor
Pentru a avea succes în mediul online nu va fi suficient să postezi o reclamă din când în când, ci să creezi o adevărată comunitate în jurul produsului/serviciului/companiei tale. Tehnologia îți poate veni de ajutor și în acest sens, chiar dacă nu te pricepi prea mult la social media.
Există destule instrumente pe care le poți folosi intuitiv și care te pot ajuta să-ți creezi o pagină web, să postezi pe diverse rețele de socializare și să comunici cu urmăritorii tăi.
Pune tehnologia să lucreze în folosul tău și schimbările în bine nu vor întârzia să apară!