Rețelele sociale sunt din ce în ce mai utilizate de antreprenori și de firme, tocmai pentru a ajunge la clienții pe care și-i doresc. Mai mult, acolo au ocazia de a veni mai umani și pot interacționa în mod direct cu publicul țintă, motiv pentru care tot mai multe dintre acestea își doresc să angajeze sau să lucreze cu un specialist în Social Media. De aceea, dacă ai experiență în acest domeniu, poți alege să lucrezi pe cont propriu, mai ales că acest stil de lucru are o mulțime de beneficii, printre care și flexibilitatea.
Iată cum poți deveni un freelancer în ale Social Media și pași pe care trebuie să-i urmezi:
- Alegeți modul în care îți dorești să lucrezi
Ca freelancer în comunicare va trebui să definești pentru început forma legală sub care vei dori să lucrezi. Poți opta pentru a-ți deschide o societate cu răspundere limitată, poți să alegi să mergi către PFA – persoană fizică autorizată sau poți lucra punctual, pe contracte de drepturi de autor. Ideal ar fi ca înainte de a te decide să consulți un avocat tocmai pentru a te sfătui cel mai bine și pentru a te ajuta în ceea ce privește demersurile pe care trebuie să le faci.
- Construiește-ți un brand
Atunci când ești freelancer, parte din job-ul tău va fi și căutarea de noi clienți. Așa cel mai important este să-ți construiești un brand personal, care să vorbească de la sine și care să-ți ușureze munca de atragere a noi posibili parteneri. Mai mult, un instrument esențial al oricărui freelancer este portofoliul – așa că încearcă să pui într-un document cele mai bune materiale create de tine sau, dacă ești la început, poți crea câteva materiale de la 0, pentru a arăta ceea ce poți livra.
- Creează-ți un mini set-up
Pentru a reuși să livrezi materiale cât mai calitative va trebui să te asiguri că ai și dispozitivele de care ai nevoie. Printre cele mai importante se numără telefonul mobil, care ar fi de preferat să aibă o cameră ceva mai performantă, un laptop de pe altex.ro, pe care să ruleze programele de editare și de social media management și un ring light dacă îți propui să faci conținut video.
- Asigură-te că ai un contabil
Fie că ai PFA sau SRL va trebui să te asiguri că cineva îți gestionează contabilitatea, astfel încât să fii în regulă din punct de vedere fiscal și legal. De preferat ar fi să alegi o persoană cu care poți comunica ușor și care își are sediul în localitatea în care lucrezi.
Indiferent de domeniu, a fi freelancer nu este un lucru ușor. Cel mai probabil, în primii ani, vei lucra mult mai mult decât o făceai atunci când erai angajat și te vei lovi de provocări pe care va trebui să înveți să le gestionezi singur.
Sursa foto: pexels.com