Solicitare inedită din partea unui deputat UDMR de Satu Mare. Acesta a cerut ministrului Sănătăţii ca 112 să fie bilingv. Totul a pornit după ce o persoană a sunat la serviciul unic de urgenţă adresându-se operatorului în limba maghiară, iar ambulanţa nu a mai ajuns niciodată la solicitant.
Conform evz.ro, deputatul UDMR Kereskényi Gábor consideră că este “inacceptabil” ca serviciul de apel de urgenţă să nu fie disponibil şi în limba maghiară. În acest sens, el a cerut explicații ministrului Sănătății. “Este inacceptabil ca în România serviciul de apel urgențe să nu funcționeze și în limba maghiară, deși acest aspect este prevăzut în punctul 12 al OUG nr. 34 din 2008”, spune deputatul UDMR într-o interpelare adresată ministrului Sănătăţii, citat de Agerpres. Keresjenyi şi-a justificat solicitarea cu o situaţie produsă pe 23 septembrie la Satu Mare, în circumscripţia sa electorală. ”La data și ora amintită, o persoană din circumscripția mea electorală a sunat la 112 adresându-se operatorului în limba maghiară. Acesta, necunoscând limba, nu a transferat-o la un alt centru și nici nu a trimis ambulanța la domiciliu. Astfel de cazuri sunt inadmisibile, mai ales că este vorba despre un sistem care ar trebui să fie perfect funcțional încă din anul 2008”, a declarat Kereskényi, citat de evz.ro. Oficialul a făcut şi precizarea că şi-ar dori ca ministrului de resort să ia măsuri rapide și soluții concrete pentru cazurile similare, “în vederea evitării, pe viitor, a discriminărilor de acest gen, care pot duce la pierderi de vieți omenești”.
Ludescher – “O asemenea variantă nu ar deranja pe nimeni!”
Liderii UDMR Maramureş spun că ideea s-ar putea implementa fără probleme, fiind chiar benefică pentru cetăţenii minoritari. “E o idee bună în sensul în care cei care nu cunosc limba română foarte bine ar putea cere ajutor prin 112. Şi la Romtelecom, de exemplu, se pot cere informaţii atât în română, cât şi în maghiară. La fel de bine, la cât este de modernă tehnica, s-ar putea implementa şi într-o limbă de circulaţie internaţională, pentru a veni şi în ajutorul turiştilor. Sunt singur că nu ar deranja pe nimeni o asemenea variantă, dar trebuie găsite şi mijloacele potrivite pentru a implementa-o, în ideea în care să nu fie pierduţi timpi de acţiune. Probabil şi operatorii care răspund la telefon pot fi instruiţi pentru a răspunde la astfel de apeluri”, a declarat pentru Infomm.ro, Istvan Ludescher, preşedintele UDMR Maramureş.