Acasăsinucidere maramuresCERCETARE - România este atipică în regiune, cu puţine femei în funcţii...

CERCETARE – România este atipică în regiune, cu puţine femei în funcţii publice înalte, dar active în mediul de business

spot_img

DISTRIBUIȚI

România este o ţară atipică în regiune în ceea ce priveşte reprezentarea femeilor la nivel de conducere, cu destul de puţine în funcţii înalte în politică şi administraţie publică, foarte active şi performante însă în mediul de afaceri, potrivit unei cercetări globale.

„În România, ştim că 34% din acţionarii companiilor sunt femei, deci o rată de reprezentare teoretic bună în cadrul afacerilor locale. La nivel de prezenţă în board-urile marilor companii, estimăm că diversitatea de gen este peste media de 10% a Europei de Est. Există multe exemple absolut remarcabile de femei care conduc unele din cele mai mari companii din România. Romania este o ţară atipică în regiune – deşi reprezentarea femeilor la nivel politic şi în administraţia publică este foarte scăzută la nivel înalt, în mediul de business femeile sunt active, performante şi au succese durabile în companiile în care activează”, a declarat într-un comunicat Dana Noujeim, Managing Partner al filialei locale a companiei de cercetare Alexander Hughes, care a realizat studiul.

Tendinţa generală în mediul de afaceri este de diminuare a diferenţelor de gen pentru manageri şi executivi de top, deşi balanţa se înclină în continuare semnificativ în favoarea bărbaţilor.

Cea mai mare pondere a femeilor cu funcţii de top se regăseşte în America de Nord, unde acestea ocupă 20% din totalul general. În Europa de Vest, 17% dintre membrii consiliilor de management sunt femei, comparativ cu Europa Centrală şi de Est, unde totalul acestora este cu 7% mai scăzut. Dacă în Franţa procentul femeilor depăşeşte media pe regiune, 20% dintre directori fiind femei, în Cehia lucrurile stau cu totul altfel, doar 8% dintre managerii de top sunt femei.

Totodată, cei mai tineri directori şi manageri de top se află în Europa Centrală şi de Est, cu o medie de vârstă de 53 de ani, în timp ce la polul opus se află regiunea Asia/Pacific cu 62 de ani.

„Cu oameni de diferite vârste la conducere, este mai uşor pentru managementul superior să înţeleagă nevoile în schimbare ale consumatorilor, în diversitatea lor. Acest lucru le conferă un avantaj competitiv în dezvoltarea de produse şi servicii inovatoare pe care le doresc consumatorii, ajută la stimularea şi menţinerea creşterii” a adăugat Noujeim.

Compania de executive search Alexander Hughes a analizat componenţa consiliilor de administraţie ale marilor companii la nivel internaţional, prin prisma factorilor de gen, vârstă, expatriere, nivel de educaţie, mobilitate internă şi durata serviciului. Studiul a cuprins peste 9.600 de persoane cu funcţii de conducere din companii din Europa Centrală şi de Est, Europa de Vest, precum şi din America de Nord şi Asia/Pacific.

Firma a analizat sectoare precum energie, utilităţi şi servicii, industrie, tehnologie, media, telecom, imobiliare, construcţii, infrastructură, inginerie, servicii financiare, piaţa de consum, bio-ştiinţe şi servicii profesionale.

Mediafax

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA