Deşi 90% dintre români au o părere proastă despre contrabandă, doar 1% ar acţiona activ prin denunţarea acestui fenomen, iar 20% ar cumpăra un produs de contrabandă datorită preţului mic – se arată într-un studiu dat publicităţii marţi, relatează Agerpres.
„Asociaţia ACTIV a realizat în luna iulie, în colaborare cu Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – –, un studiu de piaţă cu privire la percepţia românilor asupra traficului ilicit. Studiul, realizat pe un eşantion naţional reprezentativ de 1.200 de persoane, relevă faptul că 90% dintre români au o părere proastă despre contrabandă. Totodată, studiul arată că aproape 20% dintre români ar cumpăra un produs de contrabandă datorită preţului mai mic”, se precizează într-un comunicat al asociaţiei ACTIV, transmis AGERPRES.
Conform studiului, ţigările sunt considerate principalul produs de contrabandă din România (97% dintre respondenţi). Pe locul doi sunt bunurile contrafăcute (îmbrăcăminte, cosmetice, electronice, electrocasnice) – 93%, urmate de droguri – 89%, alcool – 82% şi medicamente – 75%.
Referitor la accesul publicului larg la produsele de contrabandă, „podiumul” e ocupat de aceleaşi trei categorii de produse: 67% dintre respondenţi confirmă că s-au întâlnit cu bunuri contrafăcute, 63% spun că au avut acces la ţigări de contrabandă, 33% dintre intervievaţi declară că au întâlnit alcool de contrabandă, iar 19% că au avut contact cu medicamente de contrabandă.
Acelaşi studiu arată că fenomenul de contrabandă este unul tolerat la nivelul societăţii româneşti. Cei care exclud cumpărarea produselor de contrabandă invocă nesiguranţa legată de calitatea produselor (două treimi) şi nu ilegalitatea sau imoralitatea acţiunii (doar 17%), precizează sursa citată. Dintre cei care ar cumpăra produse de contrabandă, aproape 75% îşi justifică acţiunea prin prisma preţului de achiziţie mai mic.
Sursa info și continuarea pe Agerpres.