Astazi in jurul orei 9.00 la aerodromul privat din Copalnic Manastur au ajuns investigatori de la Centrul de Investigare a Sigurantei Civile Bucuresti. Acestia incearca sa stabileasca motivele care au dus aseara la prabusirea aeronavei in care pilotul si-a pierdut viata, iar copilotul – elev a fost grav ranit. Investigatorii au declarat ca „vom incerca sa determinam la fata locului care sunt cauzele prabusirii. Speram sa reusim. In cazul in care nu vom putea face acest lucru, atunci vom ridica epava si o vom transporta la un hangar pentru a fi analizata”.
Va reamintim ca sambata seara, 23 august 2014, in jurul orei 18.29, un avion ultrausor s-a prabusit in Copalnic Manastur. Martorii sustin ca s-ar fi oprit motorul avionului si a cazut de la aproximativ 30-40 metri inaltime. Pilotul avionului, fostul sef al Aeroclubului Satu Mare, Istvan Fazekas (63 ani) a decedat pe loc. Copilotul-elev, Lucian Corneanu (33 ani), din Sighetu Marmatiei a supravietuit. El este internat la Spitalul Judetean de Urgenta Baia Mare.
La Morga spitalului anchetatorii efectueaza la aceasta ora necropsia pilotului pentru a stabili cauza decesului.
ACTUALIZARE: Surse din cadrul anchetatorilor au declarat pentru ActualMM.ro ca in urma necropsiei s-a stabilit cauza decesului pilotului: ruptura artera aorta cauzata de impactul violent cu solul.
In legatura pilotul internat la Spitalul de Urgenta „Constantin Opris”, Vasile Pop, directorul medical al unitatii spitalicesti a declarat: “Aseara a fost adus un barbat in varsta de 33 de ani, cu politraumatism, starea lui este relativ buna, este constient, are o fractura de coloana lombara si o fractura de femur drept. Este la Serviciul de Terapie Intensiva, unde i se administreaza tratamentul si este supravegheat. In functie de evolutie vom decide pasii urmatori vizavi de terapie. Cea ce este de remarcat ca este vorba de un pacient cu insuficienta renala cronica, care in urma cu cativa ani a fost transplantat, deci este un pacient cu atat mai delicat cu cat are aceste antecedente”.
Ancheta in cazul avionului ultrausor prabusit in Copalnic Manastur a fost preluata de Parchetul Curtii de Apel Cluj si specialisti ai Centrului de Investigare pentru Securitatea Aviatiei Civile (CIAS), anchetatorii luand in calcul toate variantele – defectiune tehnica, eroare de pilotaj si conditii meteo.
Purtatorul de cuvant al Politiei Judetene Maramures, Dumitrita Rus, a declarat ca ancheta in cazul prabusirii avionului ultrausor, soldata cu decesul pilotului si ranirea grava a pasagerului, a fost preluata, duminica dimineata, de procurori de la Parchetul Curtii de Apel Cluj.
In paralel cu cercetarea procurorilor, specialistii Centrului de Investigare pentru Securitatea Aviatiei Civile (CIAS) au inceput o ancheta la locul prabusirii avionului.
Potrivit investigatorului CIAS Eugen Suciu, epava avionului va fi ridicata de la locul prabusirii si transportata intr-un hangar la Bucuresti, unde „va fi analizata bucata cu bucata”.
„Cautam fiecare proba, o fotografiem, o filmam, facem o schita a accidentului, ca sa putem ridica epava. Ulterior, epava va fi transportata la un loc hotarat de CIAS, avem un hangar la dispozitie la Bucuresti. Din nefericire, aceasta aeronava nu are zborul inregistrat, asa ca va trebui sa presupunem ce s-a intamplat. Nu putem utiliza date obiective, trebuie sa ne bazam pe datele martorilor. Din nefericire, avem o victima decedata, pilotul, dar din fericire avem un martor ok, pasagerul, care ne va spune ce s-a intamplat”, a declarat, la locul accidentului, Eugen Suciu.