ATENŢIE Intimidarea intenționată, persecuția sau abuzul în mediul online sunt considerate amenințări cunoscute sub denumirea de cyberbullyng pentru 16% dintre copiii care utilizează Internetul, în timp ce 50% dintre aceștia se tem atât de hărțuirea online, cât și offline, relevă studiul ‘Growing Up Online – Connected Kids’, realizat de Kaspersky Lab și iconKids & Youth, dat miercuri publicității.
ATENŢIE Potrivit cercetării, 13% dintre copii și 21% dintre părinți consideră cyberbullying-ul drept inofensiv.
În același timp, 16% dintre copiii intervievați se tem mai mult de hărțuirea online decât de cea offline, în timp de jumătate (50%) se tem la fel de mult de ambele tipuri de hărțuire, reală sau virtuală.
În același context, doar 4% dintre copii au recunoscut faptul că au fost hărțuiți online, comparativ cu 12% în realitate, iar în 7 din 10 cazuri consecințele au fost traumatizante. Pe de altă parte, studiul de specialitate arată că minorii cu vârste între 8 și 16 ani sunt mult mai atenți la amenințarea de tip cyberbullyng decât părinții lor.
De asemenea, părinții a 37% dintre victime au remarcat o stimă de sine diminuată, 30% au observat rezultate mai slabe la școală, iar 28% au menționat depresia. În plus, un sfert dintre părinți (25%) au afirmat că cyberbullying-ul le-a afectat somnul copiilor și le-a cauzat coșmaruri (21%).
Studiul Kaspersky Lab & iconKids & Youth arată, totodată, că un alt grup, reprezentând 26% dintre părinți, a remarcat, în cazul copilului lor, că a început să evite contactul cu alți copii, în timp ce 20% au descoperit că are anorexie.
‘La fel de îngrijorătoare sunt statisticile care arată că 20% dintre copii au văzut că alții erau hărțuiți online, iar în 7% dintre cazuri au participat ei înșiși la hărțuirea cuiva. Studiul arată că, adesea, copiii ascund incidentele de cyberbullying de părinți, ceea ce face mai complicată misiunea de a-i proteja’, notează realizatorii cercetării.
Cyberbullying-ul este intimidarea intenționată, persecuția sau abuzul cu care copiii și adolescenții se pot confrunta pe Internet.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, cu un portofoliu de peste 400 de milioane de utilizatori individuali și 270.000 de companii client.
continuarea aici