ApiLand este un brand local care, de 19 ani, promoveaza valorile terapeutice ale produselor apicole. Povestea lor a inceput ca o afacere de familie, in 2002, intr-un sediu de doar 50m2. Acum,19 ani mai tarziu, se muta intr-un sediu de 2200m2, pe str Margeanului, nr 3B, Baia Mare.
Afla povestea ApiLand și toate beneficiile produselor acestui brand 100% românesc.
1. Cum a luat nastere brandul ApiLand?
Povestea noastra a inceput in 2002 din dorinta de a aduce o schimbare în alimentația celor orientați spre un stil de viață sănătos, prin studierea si promovarea valorilor terapeutice ale produselor apicole. Pe atunci, in Romania, doar mierea se bucura de aprecierea corecta. Laptisorul de matca pur, pastura sau polenul crud nu erau foarte cunoscute desi valoarea lor terapeutica este mult mai mare decat cea a mierii. Noi, am inceput sa le aducem in fata publicului larg, sa le prezentam beneficiile si sa incuranjam consumul acestora in cure, de cel putin doua ori pe an.
In primii ani de activitate am colaborat cu societatea C.C. Pollen din Phoenix Arizona, America, unde exportam polen uscat. Apoi, ne-am orientat si spre piata franceza unde am colaborat chiar cu pionierul polenului crud din Franta, Patrice Percie du Sert, si ne-am orientat si spre piata maghiara unde activam de mai bine de un deceniu.
2. Care sunt produsele cele mai populare?
Desi s-ar crede ca mierea este cel mai popular produs, tonicele apicole, laptisorul de matca pur, polenul crud si pastura se bucura de un succes mult mai mare. De ce? Pentru ca sunt mult mai bogate din punct de vedere nutritiv si valoarea lor terapeutica e mai mare.
Laptisorul de matca pur, cunoscut ca fiind hrana exclusiva a reginei, este poate cel mai complex produs apicol. Este o sursa naturala de acetilcolina si acid 10HDA actionand benefic asupra sistemului nervos. Este asadar recomandat cu precadere persoanelor care sufera de anumite tulburari nervoase, persoanelor care au nevoie de un plus de concentrare sau chiar celor care au episoade depresive.
Polenul crud are specificatii mai interesante. Acesta preia beneficiile plantei sursa si actioneaza mai tintit, am putea spune. Spre exemplu, polenul crud de trandafir salbatic actioneaza foarte bine asupra colonului si protejeaza flora intestinala, polenul cru de salcie este recomandat in problemele legate de prostata, polenul crud de paducel este recomandat in hipertensiune arteriala si problemele inimii, iar polenul crud de flori de munte este bogat in seleniu si zinc ceea ce il recomanda pentru problemele tiroidiene. Acestea sunt doar cateva dintre ele, insa noi propunem 8 polenuri crude monoflore si 6 polenuri crude poliflore, atat in varianta ecologica, cat si conventionala. Aici se poate vedea toata gama de polenuri ApiLand.
3. Ce diferențiază Apiland de competitorii săi?
ApiLand este un brand 100% romanesc. Suntem pionierii polenului crud in Romania si propunem produse apicole cu valori terapeutice insemnate. Produsele ApiLand provin in principal de la apicultorii romani, pe care ii sustinem de 19 ani.
In 2018 eram finalisti in topul celor 15 companii selectate în cadrul proiectului Made in România, realizat de Bursa de Valori Bucureşti, pentru contribuţia adusă creşterii economiei noastre.
Suntem primii distribuitori romani ai mierii de Manuka din Noua Zeelanda, ceea ce demonstraza ca brandul ApiLand a castigat si increderea celor de peste hotare.
Sustinem diverse proiecte sociale si culturale in fiecare an. Ne place sa venim in ajutorul celor care au nevoie.
4. Care a fost cel mai dificil moment din „istoria” Apiland? Cum l-ați depășit?
Primii ani (2002-2008) au fost cei mai dificili. ApiLand era un brand nou, la inceput de drum, care se lupta pentru castigarea increderii pietelor straine. Faceam exporturi angro si ne confruntam mereu cu producatorii spanioli.
Din 2009 am inceput sa facem retail si atunci adevarata provocare a fost gasirea oamenilor care impartaseau valorile ApiLand si construirea echipei. A fost nevoie de o mana de oameni buni ca sa ajungem aici si ne bucuram ca i-am gasit.
5. Cum a afectat pandemia de Covid-19 activitatea afacerii?
Pandemia ne-a luat si pe noi prin surprindere. Nu eram pregatiti pentru asta, insa pana acum am reușit să ne menținem sănătoși, să ne continuăm activitatea și să onorăm comenzile păstrând standardele calității serviciilor. Desigur, puterea de cumparare a romanilor a scazut si am simtit si noi asta, dar chiar si asa am venit in ajutorul clientilor nostri cu diferite campanii promotionale si am oferit transport gratuit o buna perioada de timp.
6. Perspective de viitor pentru ApiLand? Produse noi?
Mereu exista planuri pentru viitor. Anglia si Germania sunt urmatoarele piete pe care vrem sa lansam produsele ApiLand. Muncim pentru asta si in curand se va intampla.
[…] source […]