Ministerul Afacerilor Interne face mai multe verificări în Registrul Naţional de Evidenţa Populaţiei înainte de alegeri, prima etapă fiind verificarea persoanelor care apar că ar avea peste 100 de ani. Dintre aceste persoane 1.563 erau decedate însă primăriile nu operaseră datele, iar pentru alte 1.014 se fac în continuare verificări.
În cazul persoanelor care figurau în evidenţe cu vârstă mai mare de 100 de ani s-au actualizat bazele de date pentru că 1.563 oameni care erau decedaţi dar figurau în continuare în sistem. Datele au fost comunicate Autorităţii Electorale Permanente astfel încât aceste persoane nu vor mai fi prezente pe listele electorale, arată Ministerul Afacerilor Interne (MAI) într-un comunicat.
Pentru alte 1.014 persoane se fac în continuare verificări pentru că, deşi nu au fost obţinute acte care să certifice decesul, există informaţii că au încetat din viaţă, respectiv nu se mai află la domiciliu şi nici nu au fost identificate rude, vecini sau apropiaţi care să cunoască situaţia acestora.
Verificările se fac înainte de alegerile locale 2016, Registrul Naţional de Evidenţa Populaţiei fiind cel în baza căruia se efectuează Registrul Electoral şi implicit listele electorale din secţiile de votare.
MAI verifică şi exodul electoral dinainte de alegeri şi dacă persoanele care şi-au schimbat domiciliile şi reşedinţele înainte de scrutinele anterioare au făcut modificări şi în această perioadă.
O altă verificare este a locuinţelor unde şi-au stabilit domiciliul un număr foarte mare de persoane, arată oficialii MAI.
foto arhivă