spot_img
spot_img
AcasăActualitate112A VRUT SĂ PĂCĂLEASCĂ TAHOGRAFUL, DAR A RĂMAS FĂRĂ MAȘINĂ ȘI CU...

A VRUT SĂ PĂCĂLEASCĂ TAHOGRAFUL, DAR A RĂMAS FĂRĂ MAȘINĂ ȘI CU AMENDĂ DE… 9000 DE LEI! | Polițiștii maramureșeni opresc și verifică transportatori de persoane și mărfuri

DISTRIBUIȚI

Un șofer care circula pe DN 18 a rămas pieton temporar după ce polițiștii Serviciului Rutier, aflați în acțiunea Truck and Bus, au descoperit în vehiculul său un dispozitiv fraudulos capabil să modifice înregistrările tahografului.

Echipamentul era montat special pentru a altera datele privind orele de conducere și odihnă, o practică extrem de periculoasă, care permite depășirea timpilor legali de condus și pune în risc atât șoferul, cât și ceilalți participanți la trafic.

 

Pentru această tentativă de manipulare, polițiștii i-au aplicat o amendă de 9.000 de lei și au dispus imobilizarea vehiculului.

 

Autoritățile reamintesc că utilizarea sau chiar simpla prezență în vehicul a unui echipament fraudulos care poate modifica înregistrările tahografului reprezintă contravenție gravă. La fel și depășirea masivă a timpilor de conducere, utilizarea altor carduri, folosirea de documente falsificate sau refuzul de a permite verificarea echipamentelor.

 

Acțiunile de control continuă în perioada următoare. Într-o epocă în care tehnologia poate fi aliat sau complice, polițiștii transmit un mesaj clar: cine încearcă să trișeze se poate alege nu doar cu dosar de amenzi consistente, ci și cu mijlocul de transport blocat pe loc, transmite IPJ Maramureș.

Mai jos găsiți integral comunicatul IPJ Maramureș:

 

În cadrul acţiunii Truck and Bus desfăşurată în cursul acestei săptămâni sub coordonarea poliţiştilor Serviciului Rutier, a fost oprit pentru verificări un vehicul condus pe DN 18.

 

În cadrul verificărilor, poliţiştii au descoperit un echipament fraudulos, capabil să modifice înregistrările tahografului. Astfel, a fost luată măsura sancţionării contravenţionale a şoferului cu amendă în valoare de 9.000 de lei şi a fost luată măsura complementară a imobilizării vehicului în cauză.

 

În acest context, vă precizăm că următoarele fapte constituie contravenţii:

 

 

a) depășirea cu 4,5 ore sau mai mult a duratei maxime zilnice de conducere de 9 ore, atunci când nu este permisă extinderea acesteia la 10 ore;

b) depășirea cu 5 ore sau mai mult a duratei maxime zilnice de conducere extinse la 10 ore;

c) depășirea cu 14 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere săptămânale;

d) depășirea cu 22,5 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere cumulate pentru două săptămâni consecutive;

e) utilizarea unui vehicul fără a avea instalat un tahograf omologat sau utilizarea unui vehicul dotat cu o generație și/sau versiune de tahograf care nu corespunde cerințelor legale;

f) utilizarea altui card de conducător auto decât cel emis conducătorului auto;

g) conducerea cu un card de conducător auto care a fost obținut pe baza unor declarații false și/sau a unor documente falsificate;

h) conducerea cu un card de conducător auto falsificat;

i) denaturarea, ascunderea, suprimarea sau distrugerea datelor înregistrate pe foile de înregistrare sau stocate pe tahograf și/sau pe cardul conducătorului auto și descărcate de pe acestea sau pe raportul imprimat de tahograf;

j) existența în vehicul și/sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să modifice înregistrările tahografului;

k) refuzul de a permite, în cursul controlului, verificarea, reținerea sau copierea oricărei înregistrări privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale unui conducător auto, ale echipamentului/aparaturii de înregistrare sau refuzul de a permite efectuarea unui control al activității desfășurate privind instalarea, calibrarea, repararea sau verificarea echipamentului/aparaturii de înregistrare;

l) refuzul conducătorului auto de a deplasa vehiculul, la solicitarea inspectorilor din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, în vederea verificării integrității tahografului;

m) refuzul atelierului autorizat pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză de a efectua verificarea integrității tahografului, la solicitarea inspectorilor din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.






TE-AR MAI PUTEA INTERESA