Dacă ai absolvit un curs de protezist unghii sau de cosmetică sau orice altceva care ține de domeniul beauty, inclusiv unul de tatuator, este firesc să vrei să-ți valorifici skill-urile într-un business propriu, muncind pentru tine. Dacă te-ai gândit la această posibilitate, ar fi bine să aplici pentru un start-up sau pentru un proiect finanțat din bani europeni. Desigur, piața serviciilor este suprasaturată de liberi practicieni în domeniu, însă există un segment semnificativ de clienți care preferă să nu apeleze la servicii „la negru”, ci la un salon în care ambianța să fie una plăcută și măsurile de siguranță și igienă să fie acoperite.
Iată ce trebuie să faci pentru a te asigura că afacerea ta va fi una de succes și că nu vei duce lipsă de clienți. Important e să acorzi o atenție deosebită câtorva aspecte:
Condiții de igienă ireproșabilă
Nu e de mirare faptul că exigențele clienților legate de serviciile la care apelează, fie că este vorba de cele medicale, din domeniul HoReCa, de beauty, au crescut în contextul pandemic actual. Tocmai de aceea, nicio abatere de la respectarea normelor de igienă nu este permisă și este absolut firesc să te preocupi de acest aspect. În acest sens, toaletele, lavoarele, vestiarele și birourile trebuie curățate zilnic, pe lângă toate celelalte spații. De asemenea, pe lângă folosirea adecvată a aparatelor și a instrumentarului, sterilizarea acestora, te-ar putea ajuta achiziționarea unui model de lampi UV care au o putere foarte mare de sterilizare a spațiului și nu numai. Cu ajutorul acesteia, vei proteja și angajații, în ideea că vei reduce semnificativ răspândirea unor boli cu transmitere aeriană, cum ar fi, de exemplu, virusul gripal.
„În cel fel elimină agenții patogeni un asemenea aparat și cât de eficient este?”, probabil te întrebi. Mecanismul este unul simplu și intuitiv: microorganismele care plutesc liber în aerul din încăperi sunt iradiate cu radiația UV și în acest fel are loc eliminarea lor totală chiar. Este mai mult decât o necesitate. Cu ajutorul acestui dispozitiv, calitatea aerului în întregul spațiu va fi îmbunătățită considerabil, căci razele UV-C au o rază de acțiune mare, distrugând agenții patogeni, cum ar fi bacteriile și microbii și purificând suprafețele. Pentru sterilizarea întregii încăperi, chiar și a locurilor mai ferite, se poate folosi o variantă de lampă UV cu ozonificare, cu o eficiență ridicată. De asemenea, având în vedere că detaliile fac diferența, optează pentru un decor în culori calde, neutre, prietenos și bine luminat, în care să incluzi și plante sau obiecte decorative și/sau tablouri cu mesaje motivaționale, precum „Frumusețea e o alegere. Tu ai făcut primul pas!”.
Amabilitatea personalului
Încearcă încă din perioada de recrutare, să cooptezi în echipă oameni sociabili, optimiști și care par să fie familiarizați cu reguli de bun-simț. Nu sunt pretenții exagerate, având în vedere profilul firmei, faptul că munca acestora presupune interacțiunea cu străini care au așteptări diferite. Ai putea ca în anumite intervale de timp să organizezi traininguri în care un specialist în coach și comunicare să îi instruiască. De asemenea, comportamentul tău față de angajați trebuie să fie unul ireproșabil, în care să demonstrezi empatie, amabilitate și înțelegere.
Totodată, nu subestima importanța localizării, precum și conturarea unui profil al clienților.
Sursă foto: pexels.com