O afacere presupune multe riscuri, dar, în același timp, și multe oportunități, mai ales financiare. Drept urmare, dacă ești dispus să renunți la statutul de angajat pentru a deveni angajator și să pui pe picioare o afacere, trebuie să ții cont de anumite aspecte foarte importante. Iată câteva sfaturi utile cu ajutorul cărora să te asiguri că vei păși cu dreptul în domeniul antreprenoriatului.
Planul de afaceri
Primul aspect de care trebuie să ții cont când vrei să pui pe picioare un business este planul de afaceri, pentru că acesta este pilonul pe care se va sprijini afacerea ta. Mai exact, atunci când îl stabilești, este necesar să incluzi anumite aspecte importante. În primul rând, ai nevoie de un buget, care poate varia în funcție de cât mult ești dispus să investești. De aceea, dacă nu ai suficienți bani la dispoziție, probabil o să fii nevoit să apelezi la parteneri de afaceri sau la împrumuturi. De asemenea, o să ai nevoie de o strategie financiară, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Pe de altă parte, trebuie să faci un studiu de piață și să vezi care sunt competitorii tăi, ca să poți să îți stabilești strategia de marketing. În plus, ia în calcul și alte detalii, precum numărul de angajați de care o să ai nevoie, cheltuielile neprevăzute sau achiziționarea anumitor lucruri.
Taxele și contribuțiile
Taxele și contribuțiile către stat sunt un aspect foarte important de care să ții cont. Trebuie să știi că, odată ce te hotărăști să devii antreprenor și să renunți la statutul de angajat, o să ai parte de un număr considerabil de responsabilități. Mai precis, în calitate de angajator o să fii obligat să plătești către stat impozitele aferente salariilor. De aceea, trebuie să faci diferența dintre salariul brut și cel net. Iar ca să te asiguri că acest proces este unul eficient, că o să ai lună de lună rapoarte financiare și o să fii în conformitate cu Codul fiscal, apelează la un soft inteligent de calcul salariu. Astfel, vei fi scutit de orice impediment de ordin financiar și îți vei facilita activitatea de zi cu zi în cadrul businessului.
Sediul
Indiferent de domeniul de activitate sau de numărul de angajați pe care îi ai, firma ta va avea nevoie de un sediu, fiind locul în care îți vei desfășura activitatea, unde te vei întâlni cu partenerii de business sau unde îți vei întâmpina clienții. În consecință, ține cont și de acest aspect. Ideal ar fi să închiriezi spațiul respectiv, în detrimentul cumpărării, ca să nu îți afecteze bugetul. În plus, nu omite faptul că angajații tăi vor avea nevoie de anumite facilități. De exemplu, o parcare, un spațiu special amenajat unde pot să socializeze sau o bucătărie. Iar ca bunurile de valoare și salariații să rămână în siguranță, se impun anumite măsuri de securitate, precum montarea unor camere de supraveghere, contractarea unei firme de pază sau accesul în sediu pe bază de cartelă.
Angajați competenți și motivați
Ca să te asiguri că afacerea ta se va dezvolta corespunzător, ai nevoie de un personal bine pregătit, care să dea randament maxim și să fie motivat zi de zi. Drept urmare, trebuie să investești în propriii angajați, ca să ai parte de rezultatele scontate. Poți să îi trimiți la cursuri de specializare, în urma cărora să obțină anumite certificări, sau să îi trimiți la traininguri. Iar ca să te asiguri că aceștia vor munci la capacitate maximă, îi poți motiva cu bonusuri de performanță, măriri salariale și alte beneficii.
Sigur, un business presupune anumite riscuri, dar dacă te pregătești în prealabil și te informezi corespunzător, iar planul tău de afaceri este unul riguros, șansele de a avea succes cresc considerabil.
Sursă foto: pexels.com