Prefectul Sandu Pocol a verificat, în calitate de preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, stocurile de material antiderapant existent în bazele de intervenţie ale societăţilor care asigură viabilitatea sectoarelor de drumuri naţionale şi judeţene, dar şi modul în care sunt pregătite utilajele de intervenţie pentru lucrările de deszăpezire.
Prefectul de Maramureş a spus: „Am considerat că este necesară o nouă verificare, după ninsoarea care a căzut săptămâna trecută în pasurile montane, pentru a vedea dacă bazele amplasate pe sectoarele de drumurile naţionale şi judeţene au capacitatea de intervenţie. Primele baze vizitate au fost cele situate în zone vulnerabile, unde la ninsori abundente sau viscolite circulaţia rutieră este perturbată de stratul de zăpadă care se depune pe carosabil. Societăţile care asigură întreţinerea şi practicabilitatea drumurilor naţionale şi judeţene, pe timp de iarnă, au pe stoc material antiaglomerant şi antiderapant (sare şi nisip), dar şi motorină. Le-am cerut ca utilajele pregătite de intervenţie să intervină eficient, în aşa fel încât dacă situaţia o va impune să poată fi asigurată desfăşurarea traficului rutier, în condiţii de iarnă, fără blocarea şoselelor”.
La acţiunea de verificare au participat reprezentanţi ai Serviciului Poliţiei Rutiere Maramureş şi Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Maramureş.
Primul punct de lucru verificat a fost cel situat în Pasul Roata, la Cavnic. Utilajele erau pregătite pentru intervenţie, iar materialul antiderapant existent în depozit asigura efectuarea lucrărilor de deszăpezire pe cele trei drumuri judeţene. Pe DJ 184 şi DJ 109F carosabilul era umed. Zăpada măsura pe acostament până la 10 cm.
Al doilea punct de lucru vizitat a fost cel de la Fereşti, ai căror angajaţi intervin pe tronsoane de drum judeţean din zona localităţilor Ocna Şugatag, Hărniceşti, Fereşti, Budeşti, Lunca la Tisa, Coştiui, dar şi pe Valea Izei. În depozitul bazei se aflau 500 tone de material antiderapant, 30 tone de sare şi 300 tone de nisip. În baza de la Bogdan Vodă s-a constatat existenţa materialului antiderapant, iar utilajele erau şi ale, de asemenea, pregătite de intervenţie.
În Borşa, la sediul punctului de lucru care asigură intervenţia pe DN18, inclusiv în Pasul Prislop şi până la limita cu judeţul Suceava existau 1100 tone de nisipi şi 30 tone de sare. Angajaţii aşteptau sosirea unui transport de 60 tone de sare. Au fost purtate discuţii cu privire la perturbarea traficului din data de 8 decembrie a.c., în Pasul Prislop. Au fost trei autovehicule cu greutate mare (TIR-uri) care nu au fost încărcate cu marfă şi nu putut traversa pasul montan din lipsă de aderenţă. Doi conducători auto au fost sancţionaţi contravenţional de către echipajul de poliţie rutieră care patrula în pasul montan şi asigura fluidizarea traficului pentru că nu avea autovehiculele echipate pentru circulaţie rutieră în condiţii de iarnă (anvelope de iarnă şi lanţuri antiderapante). Unul dintre conducătorii auto au avut pretenţia ca angajaţii de la drumurile naţionale să îi monteze lanţurile pe autovehicul.
La punctul de lucru de la Petrova care asigură şi întreţine viabilitatea DN18, pe sectorul Moisei-Sighetu Marmaţiei nu au fost identificate nereguli. Şi aici utilajele erau pregătite de intervenţie şi s-a constatat existenţa materialului antiderapant.
La întoarcerea în Baia Mare, prefectul de Maramureş s-a întâlnit cu directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Baia Mare, Cătălin Mureşan şi directorul societăţii care asigură intervenţia pentru deszăpezirea DN 18, în Pasul Gutâi. Discuţiile purtate au vizat, în principal, asigurarea traficului rutier în condiţii de iarnă, respectiv posibilitatea suplimentării utilajelor de intervenţie pentru deszăpezire pe ambii versanţi ai muntelui ( de la intersecţia cu drumul judeţean spre Şuior, respectiv dinspre localitatea Mara).
Societatea a primit în dotare două utilaje noi performante pentru efectuarea lucrărilor de deszăpezire, iar directorul acesteia a înţeles motivaţia suplimentării autovehiculelor de intervenţie, atunci când situaţia o va impune, având în vedere faptul că DN18 asigură, prin Pasul Gutâi, principala legătură rutieră cu Maramureşul istoric, a mai adăugat reprezentantul Guvernului în teritoriu.