Acasăsinucidere maramuresVIDEO - Ruşinos ! Rezultat influenţat de organizatori! TVR trimite la Eurovision...

VIDEO – Ruşinos ! Rezultat influenţat de organizatori! TVR trimite la Eurovision o manea latino !!!

spot_img

DISTRIBUIȚI

Amatorism, mult kitch şi un televoting dubios, aşa poate fi caracterizată finala naţională a Eurovision organizată (cu întârziere) de TVR. Cele mai bune piese, „rîmân acasă”. Mergem la Baku cu o piesă care nu va avea nicio priză la telespectatorii care îşi vor da votul la Eurovision.

Piesa „Zaleilah” interpretată de Mandinga va reprezenta România la cea de a 57 ediţie a Eurovision care se va desfăşura între 22 şi 26 mai a.c. la Baku, în Azerbaijan. „Zaleilah” a câştigat finala naţională a Eurovision desfăşurată sâmbătă seara în studiourile TVR după un televoting dubios şi cu sprijinul unor apropiaţi ai TVR.
De ce afirmăm că televotingul a fost dubios. În primul rând pentru că în general, când există un concurs muzical în care se acordă puncte şi prin televoting, nu se prezintă rezultate intermediare. De exemplu, rezultatele televotingurilor (concret numărul de voturi obţinute de fiecare piesă) de la Eurovision sunt date publicităţii la 3 luni după disputarea finalei europene. TVR face însă excepţie. Dar tocmai prin vizualizarea unui rezultat intermediar a demonstrat că televotingul de la această ediţie a fost dubios.
Rezultatele intermediare arătate cu 12 minute înaintea închiderii votului erau următoarele pentru primele patru locuri: Mandinga – 5.937 voturi, Ioana Ancuţa – 2.085 voturi, Cătălin Josan – 1.869 voturi şi Electric Fence – 1.859 voturi. Ce surprinde la acest rezultat intermediar. În primul rând clasarea pe locul 2 a unei piese destul de „comune”, fără nicio veleitate aşa cum mai sunt alte zeci, poate sute, care în nici un caz nu poate sensibiliza un număr mare de votanţi. Mai surprinde şi numărul foarte mare de voturi primite de piesa interpretată de Mandinga, o manea pe ritmuri latino de calitate îndoielnică. Şi surprinde doar poziţia a 4-a a piesei interpretate în limba romanes de către Electric Fence, o piesă care după cum suna, ar fi trebuit să fie agreată de o masă mult mai mare de telespectatori „consumatori” de Eurovision. Şi nu în ultimul rând a surprins şi numărul relativ mai mic de voturi primite de piesa lui Cătălin Josan (cotată apriori drept marea favorită a finalei – n.a.), una foarte bună şi care avea arondate şi voturi de dincolo de Prut, de unde vine Josan. S-au mai întâlnit cazuri la televoting, când la unele piese, „întâmplător” se blochează apelurile primite şi astfel ierarhiile sunt viciate.
Dar bomba a explodat după oprirea televotingului. De regulă, pe final de televotind – 10-11 minute a continuat votarea după publicarea situaţiei intermediare – trendul sufragiilor se menţine acelaşi şi, la vârf nu se mai înregistrează schimbări. Ei bine, sâmbătă seara „trendul” a suferit o modificare. În puţinele minute cât s-a votat, piesa lui Josam a recuperat diferenţa de 216 voturi faţă de piesa interpretată de Ancuţa şi a mai şi depăşit-o cu alte 65 de voturi. În schimb, piesa celor de la Electric Fence, deşi „mergea” umăr la umăr cu cea a lui Josan, nu a recuperat decât 44 de voturi faţă de piesa interpretată de Ancuţa.
Singura explicaţien posibilă a „surprizelor” este următoare: în prima parte a televotingului se pare că au existat „defecţiuni majore” la piesele lui Josan şi Electric Fence, iar după publicarea intermediarelor, a mai persistat doar la Electric Fence defecţiunea.

Nu este mai puţin adevărat că piesa interpretată de Mandinga a fost mult „împinsă de la spate” şi de juraţii profesionişti. Dan Teodorescu , George Nantzis şi Mihai i-au dat punctaj maxim, iar ceialţi membri ai juriului i-au acordat puncte generoase manelei pe ritmuri (obosite) latino. A fost de altfel singurul lucru care se poate reproşa juraţilor. Dacă piesa interpretată de Mandinga ar fi ocupat locul 4 – cam pe aici era valoarea ei – atunci alta ar fi fost configuraţia clasamentului final. Dar, se pare că aşa au vrut mai marii TVR. Iar Dan Manoliu, şeful delegaţiei României la Baku a spus-o pe şleau: „Mandinga are experienţă în spate şi mai multă greutate pe scenă”. Sunt două criterii care însă nu vor conta în finala de la Baku. Spunem finală, pentru că piesa României va trece fără probleme de semifinală, pentru că este avantajată de tragerea la sorţi. (În semifinale votează doar juriile statelor participante la semifinala în cauză plus trei din juriile statelor calificate de drept în finală – n.a.). România va fi votată masiv de Moldova (ne dăm reciproc câte 12 puncte), Israel, Grecia, Cypru (ţări prietene de-ale noastre la Eurovision), Danemarca, Belgia, Irlanda (ţări cu care avem „aranjamente” în semifinale şi câteodată în finală). Dintre ţările calificate direct, jurii arondate la semifinala unde concurează România sunt …Spania şi Italia, adică alte „izvoare” de puncte substanţiale. Iar dacă mai adăugăm că unii români din Italia votează pe televiziune publică din San Marino (ţară co-participantă în semifinala „noastră”), atunci este clar că nu vom avea
Spectacolul organizat de TVR sâmbătă seara a fost unul de prost gust şi cu mult, mult kitch la vedere. Prezentatorii Constantin Trofin (protagonistul emisiunii „La mustaţă)” şi Iulia Pârlea s-au potrivit ca nuca în perete cu finala Eurovision. Aici trebuia adus un veritabil show-man, sau eventual o vedetă de marcă din zona muzicii pop cu două asistente chiar şi din lumea modei – la Sanremo aceasta este reţeta. Textele prezentatorilor nu au avut sare şi piper, au fost numai bune pentru un spectacol de la un cămin cultural. Veşnica prezentă în toate „camerele verzi” (de fapt anul acesta, camera „verde” a fost roşie), Gianina Corondan a fost, ca de obicei, un „instrument” de produs zgomot şi nimic mai mult, ţinuta vestimentară fiind mult mai apropiată de Circul Globus.
Scenografia a lăsat şi ea de dorit, fiind departe de ce se poate vedea la manifestări similare la televiziunile din Occident cu ocazia finalelor naţionale ale Eurovision.
Dacă finalei din 2011 – „disimulată” în program de revelion – nu i-am dat (la capitolul show) o notă mare, prin comparaţie, finala 2012 a fost la un nivel mult mai scăzut.
Rezultate televoting
1. „Zaleilah” (interpret Mandinga): 12 puncte (6.930 voturi)
2. „Call My Name” (Cătălin Josan): 10 puncte (2.390 voturi)
3. „Girls Don’t Cry” (Ioana Anuţa): 8 puncte (2.325 voturi)
4. „Sun-ta” (Electric Fence): 7 puncte (2.143 voturi)

Rezultate juriu
1. „Sun-ta” (Electric Fence) 12 puncte ( 96 puncte primite)
2. „Zaleilah” (Mandinga): 10 puncte (83 puncte)
3. „Call My Name” (Cătălin Josan): 8 puncte (80 puncte)
4. „I Walk Alone” (Ovidiu Anton) 7 puncte (74 puncte)

Rezultate finale
1. „Zaleilah” (interpret Mandinga) 22 puncte ( 12 televoting + 10 juriu)
2. „Sun-ta” (Electric Fence) 19 puncte ( 7 + 12)
3. „Call My Name” (Cătălin Josan) 18 puncte ( 10 + 8)
4. „Girls Don’t Cry” (Ioana Anuţa) 9 puncte ( 8 + 1)
5. „I Walk Alone” (Ovidiu Anton) 9 puncte ( 7 + 2)
6. „Twilight” (T & L): 6 puncte ( 6 + 0)
7. „Say My Name” (Tasha) 6 puncte ( 1 + 5)
8. „Simple Words To Say” (Ana Mardare 6 puncte ( 0 + 6)
9. „The Best A Man Can Get” (Lucian Oros) 5 puncte ( 5 + 0)
10. „If You Ever Feel” (Viky Red) 4 puncte ( 4 + 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA