AcasăEvenimentSportFormula 1. Hamilton câștigă Marele Premiu al Statelor Unite și amână deznodământul...

Formula 1. Hamilton câștigă Marele Premiu al Statelor Unite și amână deznodământul în ultima etapă

spot_img

DISTRIBUIȚI

La penultima cursă alături de McLaren-Mercedes, britanicul Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Statelor Unite după un duel pasionant cu germanul Sebastian Vettel.La final cei doi au fost despărţiţi de doar şase zecimi de secundă. Fernando Alonso a limitat pierderile şi a încheiat cursa pe trei, astfel că înaintea ultimei etape Vettel şi Alonso sunt despărţiţi de 13 puncte.
Deşi Mark Webber a bifat primul abandon tehnic după 59 de curse, echipa Red Bull-Renault şi-a asigurat titlul mondial al constructorilor cu o etapă înaintea finlului de sezon.

Aflat în pole position după ce a dominat întreg weekend-ul american, Vettel s-a menţinut fără probleme la conducerea cursei imediat după start având spatele asigurat de coechipierul său Mark Webber.

Australianul a pornit foarte bine şi a trecut în faţa lui Hamilton, în timp ce în spatele celor trei s-a insinuat Alonso, pilot care a beneficiat de partea curată a pistei după descalificarea coechipierului său, Felipe Massa.

După primele patru din cele 56 de tururi programate pe Circuitul Americilor Hamilton era în coasta lui Webber şi îl depăşea pe al doilea pilot de la Red Bull-Renault recuperându-şi poziţia de la start.
Pentru Vettel cursa din Statele Unite a fost cea cu numărul 100 din carieră. Germanul a debutat în 2007 la Indianapolis
Între timp Vettel se distanţase la 2.7 secunde în fruntea cursei şi nimic nu părea că îl va opri pe german din drumul spre un nou succes.

Hamilton nu s-a dat bătut şi a forţat apropierea de german, iar după ce a corectat de mai multe ori recordul circuitului în cursă a ajuns la o secundă în spatele liderului.

Vettel a simţit pericolul şi a apăsat puternic pe acceleraţie, astfel că chiar şi cu DRS-ul activ lui Hamilton i-a fost imposibil să reuşească depăşirea.

Echipa Red Bull-Renault a fost lovită de ghinion în turul 18, când Webber a tras pe dreapta din cauza unei probleme la alternator şi a bifat astfel primul abandon tehnic după 59 de curse.

Alonso a profitat de retragere şi a urcat o poziţie până pe podium, loc pe care nu avea să-l mai cedeze până la final în pofida imixtiunii temporare a lui Jenson Button.

Hamilton a fost primul din cei trei din faţă care a oprit la boxe pentru schimbul de pneuri, fiind urmat imediat de Alonso. Mecanicii de la Ferrari au avut probleme la roata dreapta spate şi astfel ibericul pierdea dintr-un foc patru secunde.

Vettel s-a oprit şi el un tur mai târziu, iar oamenii săi s-au mişcat impecabil: 2.7 secunde. Germanul revenea fără probleme pe primul loc în faţa unui grup în care Button, unul din cei doi piloţi plecaţi cu pneurile dure la start, ajunsese până pe locul al treilea.
Hamilton a ajuns la a 4-a victorie în 2012, ultimul său an cu McLaren.
Button e efectuat unica oprire programată în turul 36 şi a părăsit zona primelor poziţii, astfel că se refăcea ordinea Vettel, Hamilton, Alonso.

Între timp Hamilton reglase printr-un duel direct disputa pentru locul doi cu Kimi Raikkonen, pilot ajuns pe a doua poziţie în urma intrărilor la boxe.

Cum Alonso nu a reuşit să emită nicio pretenţie la victorie, pierzând teren constant, întreaga atenţie a fost eclipsată de duelul pentru prima poziţie dintre Vettel şi Hamilton.

Echipierul de la McLaren a forţat la fel ca în prima parte a cursei şi avea să-l depăşească pe Vettel 26 de tururi înaintea finalului printr-o manevră clasică.

Intrat în zona de atac DRS la sub o secundă, Hamilton a venit la aspiraţie în spatele lui Vettel, după care a ţâşnit în dreapta germanului şi a intrat primul în virajul cu numărul 12.

Nicio şansă pentru campionul mondial al ultimilor doi ani, care a trebuit să se recunoască învins.

De victoria lui Hamilton a profitat şi Alonso. În loc de 20 de puncte avans câte ar fi avut Vettel în eventualitatea unei victorii la Austin, germanul va aborda cursa finală cu doar 13 puncte avans în faţa lui Alonso.

Rezultate Marele Premiu al Statelor Unite:
1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h35:55.269
2.  Vettel        Red Bull-Renault           +     0.600
3.  Alonso        Ferrari                    +    39.200
4.  Massa         Ferrari                    +    46.000
5.  Button        McLaren-Mercedes           +    56.400
6.  Raikkonen     Lotus-Renault              +  1:04.400
7.  Grosjean      Lotus-Renault              +  1:10.300
8.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +  1:13.700
9.  Maldonado     Williams-Renault           +  1:14.500
10.  Senna         Williams-Renault           +  1:15.100
11.  Perez         Sauber-Ferrari             +  1:24.300
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:24.800
13.  Rosberg       Mercedes                   +  1:25.500
14.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +     1 tur
15.  Di Resta      Force India-Mercedes       +     1 tur
16.  Schumacher    Mercedes                   +     1 tur
17.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 tur
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 tur
19.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 tur
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +  2 tururi
21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +  2 tururi
22.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +  2 tururi

Cu o etapă înaintea finalului sezonului, clasamentul piloţilor (primele zece poziţii) este următorul:
1. Sebastian Vettel 273 de puncte;
2. Fernando Alonso 260;
3. Kimi Raikkonen 206;
4. Lewis Hamilton 190;
5. Mark Webber 167;
6. Jenson Button 163;
7. Felipe Massa 107;
8. Romain Grosjean 96;
9. Nico Rosberg 93;
10. Sergio Perez 66.

Clasamentul constructorilor:
1. Red Bull 440 de puncte;
2. Ferrari 367;
3. McLaren-Mercedes 353;
4. Lotus Renault 302;
5. Mercedes GP 136;
6. Sauber 124;
7. Force India 99;
8. Williams 76;
9. Toro Rosso 22;
10-12. Caterham, Marussia, Hispania Racing Team 0.
(onlinesport.ro)

loading...

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img




TE-AR MAI PUTEA INTERESA