Sebastian Vettel a obţinut, duminică, a treia victorie consecutivă în Asia şi l-a depăşit în clasamentul piloţilor pe Fernando Alonso de la Ferrari. Scuderia de la Maranello a urcat pe doi în clasamentul constructorilor după ce McLaren-Mercedes nu a obţinut decât un punct.
Plecat din poziţia secundă a grilei de start, Vettel a tranşat rapid duelul cu Mark Webber, coechipierul său de la Red Bull-Renault, şi s-a instalat decisiv la conducerea cursei.
Webber şi-a păstrat locul al doilea până la final, luându-i lui Alonso puncte preţioase în clasamentul general.
Spaniolul de la Ferrari a plecat de pe patru şi a reuşit depăşirea în faţa lui Lewis Hamilton în primele viraje ale cursei, însă în raport cu rivalii de la Red Bull nu a izbutit să pună niciun moment sub presiune poziţia celor doi din faţa sa.
Primele viraje ale cursei de la Yeongam au reprezentat şi cele mai spectaculoase momente ale unei curse în mare parte pusă sub semnul dominaţiei celor de la Red Bull.
Webber a plecat bine din grilă şi s-a angajat primul în cel dintât viraj de stânga, după care a urmat lunga linie dreapta a traseului sud-coreean unde Vettel a venit puternic din spate şi a trecut la aspiraţie.
În spatele celor doi coechipieri se dădeau adevărate lupte roată la roată între patru piloţi. Alonso a ţâşnit în faţa lui Kimi Raikkonen şi l-a blocat pe finlandez în primul viraj, după care a continuat la interiorul lui Lewis Hamilton.
Pe linia dreapta celor doi s-a alăturat Raikkonen, astfel că pentru câţiva zeci de metri cele trei monoposturi au rulat în paralele. Felipe Massa a căutat la rândul său interiorul, dar din nefericire pentru brazilian acolo nu a mai fost loc pentru încă o maşină.
Startul cursei a fost pentru alţi piloţi sinonim cu dezastrul. Esta cazul britanicului Jenson Button de la McLaren, care a părăsit întrecerea în chiar primul tur după ce a fost acroşat de japonezul Kamui Kobayashi.
Cu moralul la cote înalte după podiumul obţinut în cursa de casă de la Suzuka, Kobayashi l-a scos din cursă şi pe Nico Rosberg pentru a fi tacâmul complet. Pentru incidentul cu Button japonezul a plătit cu un drive through.
Mai rapid cu 2 până la 6 zecimi faţă de Alonso şi cu spatele asigurat de prezenţa lui Webber pe doi, Vettel a pilotat fără nici cea mai mică ezitare în prima parte a cursei şi avansul creştea cu fiecare tur parcurs.
Ordinea a rămas neschimbată după primele opriri programate la boxe, iar cel mai interesant duel de pe circuit i-a avut drept protagonişti pe Hamilton şi Massa.
În cursa spre asigurarea locului la Ferrari pentru sezonului 2013, Massa a realizat o nouă cursă foarte bună, iar depăşirea efectuată în turul 21 din cele 55 programate asupra rivalului său de la McLaren a venit să confirme forma bună şi determinarea sud-americanului.
Hamilton a fost apoi luat în vizor de Raikkonen, cei doi depăşindu-se reciproc în intervalul tururilor 24 şi 27 înainte ca britanicul să se retragă la boxe pentru al doilea pit stop.
Ferrari a mărit ritmul în a doua parte a cursei şi cele două monoposturi în roşu au ţinut pasul cu echipierii de la Red Bull, numai că diferenţele create în debutul cursei au fost imposibil de surmontat.
Massa în mod evident mai rapid decât Alonso în multe momente s-a apropiat la mai puţin de o secundă şi jumătate, dar de la boxe avântul brazilianului a fost rapid temperat de inginerul său de cursă, Rob Smedley.
Ultimele tururi au fost condimentate de o conversaţiile radio dintre Vettel şi oamenii din staff-ul său, aceştia din urmă anunţând o problemă iminentă la monopostul RB8. În cele din urmă germanul a trecut învingător linia de sosire şi a împuşcat doi iepuri dintr-un foc devenind noul lider la general.
Următoarea etapă a Campionatului Mondial este programată la Noida în India în intervalul 26-28 octombrie.
Ordinea finală în Marele Premiu din Coreea de Sud:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h36:28.651
2. Webber Red Bull-Renault + 8.200
3. Alonso Ferrari + 13.900
4. Massa Ferrari + 20.100
5. Raikkonen Lotus-Renault + 36.700
6. Hulkenberg Force India-Mercedes + 45.300
7. Grosjean Lotus-Renault + 54.800
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:09.500
9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.700
10. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:19.600
11. Perez Sauber-Ferrari + 1:20.000
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:24.400
13. Schumacher Mercedes + 1:29.200
14. Maldonado Williams-Renault + 1:34.900
15. Senna Williams-Renault + 1:36.900
16. Petrov Caterham-Renault + 1 tur
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 tur
18. Glock Marussia-Cosworth + 1 tur
19. Pic Marussia-Cosworth + 2 tururi
20. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 tururi
Clasament Piloti – 2012
1 Sebastian Vettel 215
2 Fernando Alonso 209
3 Kimi Raikkonen 167
4 Lewis Hamilton 153
5 Mark Webber 152
6 Jenson Button 131
7 Nico Rosberg 93
8 Romain Grosjean 88
9 Felipe Massa 81
10 Sergio Perez 66
11 Kamui Kobayashi 50
12 Nico Hulkenberg 45
13 Paul di Resta 44
14 Michael Schumbacher 43
15 Pastor Maldonado 33
16 Bruno Senna 25
17 Jean-Eric Vergne 12
18 Daniel Ricciardo 9
Clasament Echipe – 2012
1 Red Bull-Renault 367
2 Ferrari 290
3 McLaren-Mercedes 284
4 Lotus 255
5 Mercedes 136
6 Sauber 116
7 Force India 89
8 Williams 58
9 Toro Rosso 21
(onlinesport.ro)