Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciului Teritorial Cluj – Biroul teritorial Baia Mare au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
1. NEMEŞ OVIDIU – GHEORGHE, la data faptelor viceprimar municipiului Sighetu Marmaţiei, în prezent primar, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu;
2. BĂRBUŞ IOAN, director economic în cadrul primăriei municipiului Sighetu Marmaţiei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu;
3. DUNCA DIANA MIHAELA, consilier juridic în cadrul Primăriei municipiului Sighetu Marmaţiei, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu;
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
La data de 18.11.2009, inculpaţii Nemeş Ovidiu Gheorghe, viceprimar al Municipiului Sighetu Marmaţiei, Bărbuş Ioan, director economic al Primăriei municipiului Sighetu Marmaţiei şi Dunca Diana Mihaela, consilier juridic al Primăriei municipiului Sighetu Marmaţiei au încheiat un contract cu o societate comercială ce avea ca obiect închirierea, de către Primăria municipiului Sighetu-Marmaţiei, a 10(zece) automate de vânzare a tichetelor de parcare (parcometre).
Contractul respectiv a fost încheiat de către cei trei inculpați, cu încălcarea atribuţiile stabilite prin fişa postului, dar şi cu nerespectarea dispoziţiile legale privind achiziţiile publice.
Din conţinutul prevederilor legale de la momentul încheierii contractului de închiriere rezultă faptul că reprezentanţii primăriei au încheiat şi semnat acest contract de achiziţie publică în valoare totală de 24.000 euro fără TVA, prin atribuire directă, deşi dispoziţiile legale prevedeau că achiziţia directă se putea efectua dacă valoarea achiziţiei nu depăşea echivalentul în lei a 15.000 euro.
De asemenea, contractul de închiriere conţinea o clauză conform căreia locatarul, respectiv Primăria municipiului Sighetu Marmaţiei va plăti o penalitate de 1%, pentru fiecare zi de întârziere la plata chiriei ori a oricăror obligaţii de plată ce-i revin.
Deoarece, Primăria municipiului Sighetu Marmaţiei nu și-a achitat obligațiile contractuale, Tribunalul Maramureş, printr-o sentinţă civilă pronunţată la 11 februarie 2013, a obligat această instituție să plătească către firma proprietară a parcometrelor, suma de 51.521,13 lei, reprezentând chiria restantă, penalităţi de întârziere calculate până la data de 29.11.2012, în cuantum de 423.152,78 lei, penalităţi de întârziere de 1% pe zi, calculate până la data plăţii efective şi cheltuieli de judecată în sumă de 772 lei.
La data de 10 martie 2014, printr-o hotărâre a Consiliului local, Primăria Municipiului Sighetu Marmaţiei s-a constituit parte civilă cu suma totală de 703.348,78 lei, reprezentând sume datorate societății comerciale de la care fuseseră închiriate parcometrele.
În cauză, s-a dispus instituirea sechestrului asigurător asupra bunurilor imobile şi mobile ale celor 3 inculpați, în vederea reparării pagubei produse municipiului Sighetu Marmaţiei, până la concurenţa sumei de 703.348,78 lei.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Maramureş.
Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie