Majorările de preţ sunt de 0,50 lei pentru fiecare brand comercializat. Un alt mare producător, BAT România, a scumpit deja, de două săptămâni, sortimentele pe care le comercializează. Producătorul de ţigări Phillip Morris a scumpit, azi, sortimentele pe care le comercializează în România. Majorările de preţ sunt, în medie de 50 de bani pentru fiecare pachet. Astfel, ţigările Marlboro costă acum 15 lei, faţă de un preţ anterior de 14,5 lei.
L&M costă 13,8 lei , faţă de 13,3 lei.
Chesterfield costă 13,8 lei, faţă de 13, 3 lei.
Parliament costă 16 lei, faţă de 15,5 lei.
Virginia Slims costă 16 lei, faţă de 15,5 lei.
Philip Morris este cel de-al doilea producător local de ţigări care majorează preţurile, după BAT, acum două săptămâni. Scumpirile vin în contextul în care Guvernul va majora acciza la ţigarete de la 1 aprilie.
Creşterea nivelul accizei pentru ţigări de la 1 aprilie va conduce la scumpiri pentru toate sortimentele, cel mai afectat fiind segmentul ţigărilor ieftine, spune Gilda Lazăr, director Corporate Affairs al JTI Romania. Potrivit acesteia, România atinge, încă de la 1 aprilie, nivelul accizei pe care îl agreasem cu UE pentru 2018. Ţigările se vor tot scumpi, pentru că statul creşte acciza mereu. Este exclusă o ieftinire a lor în următorii ani, cel puţin atâta timp cât statul va continua să taxeze cu 80% preţul uni pachet de ţigări.
Nivelul accizei specifice la ţigarete pentru perioada 1 aprilie 2015 – 31 martie 2016 este de 314,68 lei/ 1.000 ţigarete, potrivit unui ordin al ministrului Finanţelor Publice, publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial.
Ca produse supuse accizelor, ţigaretele au o structură a accizei de tip compus, reprezentând suma dintre acciza specifică pe 1.000 de ţigarete plus acciza ad valorem aplicată asupra preţului de vânzare cu amănuntul declarat, iar nivelul anunţat de MFP pentru acciza specifică este corespunzător unei modificări a structurii accizei totale, în care cea de-a doua componentă – acciza ad valorem – scade de la 18% la 14% şi nu la 17%, cât era stabilit iniţial.
Noua structură a accizei afectează segmentele din partea de jos a pieţei, cele mai ieftine şi mai vulnerabile la contrabandă, susţin producătorii de ţigarete de pe piaţa românească.