Doi piloți elveţieni încearcă să facă înconjurul lumii cu ajutorul unui avion alimentat de la Soare. După ce au încercat acum doi ani să facă o călătorie în jurul Statelor Unite, echipajul Solar Impulse pleacă într-o excursie legendară, de cinci luni. Dacă Jules Verne scria de cinci săptămâni în balon, elveţienii vor petrece mai mult timp, folosind Soarele.
Andre Borschberg şi Bertrand Piccard vor conduce pe rând avionul Solar Impulse 2, în călătoria de 35.000 de kilometri. Aceasta va avea 12 manşe, inclusiv o tură de 5-6 zile de-a lungul Atlanticului şi Pacificului. Întreaga călătorie va dura cinci luni.
Excursia legendară a celor doi a început deja de la Abu Dhabi, iar prima destinaţie va fi capitala Omanului, Muscat. Piloţii vor petrece aproximativ 250 de ore în interiorul cockpit-ului fără oxigen sau control al temperaturi. Afară, temperatura va ajunge de la -40 de grade Celsius la 40 de grade Celsius. De asemenea, cei doi nu vor putea dormi în timp ce celălalt conduce avionul, deoarece zborul va avea nevoie de monitorizare continuă. Pentru a rezista epuizării fizice, cei doi vor dormi câte 20 de minute, o dată la patru ore.
Avionul solar cântăreşte cât o maşină de familie şi are cam aceeaşi viteză – 140 de kilometri pe oră. Dar, pentru a economisi energie, piloţii nu vor trece de 70 de kilometri pe oră. În interiorul cockpit-ului despre care vorbeam mai sus vor fi şi hrana, rezervele de oxigen şi scaunul care va fi, în acelaşi timp, şi toaletă. Avionul e alimentat de 17.000 de panouri solare şi va zbura atât ziua, cât şi noaptea. Energia va fi stocată de o bancă de baterii cu greutatea de 633 de kilograme.
Cei doi piloţi recunosc că avioanele solare nu sunt pregătite pentru zboruri comerciale, ci că vor trece încă 35 de ani până vom ajunge la acel nivel. „Solar Impulse e capabil să zboară pentru că e construit din materiale uşoare şi are o anvergură a aripilor uriaşă. Celulele solare nu pot fi folosite ca sursă individuală de energie pentru un avion“, a declarat pentru „The Guardian“ Bill Read, de la revista „Aerospace“.