În urma scandalul emisiilor de la Volkswagen, producătorii auto importanți care vor să obțină aprobarea pentru noile vehicule vor trebui să acorde autorităților de reglementare din Germania acces la softul cu care sunt echipate motoarele lor, a anunțat, duminică, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmit AFP și ‘Financial Times’ (FT).
De asemenea, Alexander Dobrindt a informat că Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) va efectua teste pentru a verifica informațiile prezentate de producătorii auto referitoare la testele derulate.
Va exista un pachet cuprinzător de măsuri pentru a înăspri procesul de aprobare, inclusiv ‘o prezentare a detaliată către KBA a softului cu care sunt echipate motoarele’, a explicat ministrul Transporturilor, confirmând astfel un raport al publicației germane ‘Bild am Sonntag’.
În prezent, testarea nivelului emisiilor vehiculelor este realizată de companii independente. Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania poate realiza verificări, dar comisiile independente testează nivelul performanțelor vehiculelor.
În Statele Unite, testele sunt realizate de Agenția pentru Protecția Mediului (EPA). În septembrie, EPA a acuzat VW că a instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Vineri, președintele VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că un grup restrâns de ingineri ai grupului Volkswagen a început din 2015 să lucreze la softul care manipula standardele referitoare la poluare, după ce nu au reușit să găsească soluții tehnice pentru a îndeplini reglementările de mediu din SUA.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că în perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Până acum, grupul auto a confirmat că numai în SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, în condițiile în care testele din America de Nord sunt mai riguroase decât cele din Europa.