Nici n-a început bine anul că la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Maramureş a ajuns un val de reclamaţii. Maramureşenii au învăţat că au drepturi, prin urmare cumpărăturile sau serviciile care îi nemulţumesc au drept consecinţă o plângere la CJPC.
”Numărul reclamaţiilor a crescut cu 10 – 15 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Reclamaţiile sunt aproape din toate domeniile de activitate: telefonie mobilă, mobilier, electrocasnice, termopane”, a declarat Olivia Ardelean, comisar şef adjunct CJPC Maramureş.
Indiferent de domeniul din care au venit reclamaţiile, motivul principal este similar: maramureşenii reclamă lipsa calităţii.
”La mobilier, de exemplu, s-a reclamat lipsa calităţii, că n-au primit ceea ce au comandat, la telefonie mobilă au reclamat faptul că li s-a scos telefonul din garanţie pe motiv că a suferit şoc mecanic. La geamuri nu sunt mulţumiţi, tot aşa, de calitatea lucrării, că geamul a fost executat mai mic decât rama iniţială şi ca improvizaţie s-a montat geamul nou peste rama celui vechi”, a explicat Olivia Ardelean.
Nici reclamaţiile legate de vacanţele petrecute de turişti în Maramureş nu lipsesc.
„În zilele trecute, în afară de cele înregistrate pe 4 ianuarie, o doamnă din Cluj a mai depus o reclamaţie. Acesta susţine că a petrecut revelionul la o pensiune din Vişeu iar la masa de Revelion le-au fost servite jumări care erau tari, ciorbă de perişoare care conţinea şi varză, şi mazăre, şi păstăi şi covrigei care aveau gust de rânced. Reclamaţia este în cercetare”, a mai adăugat Ardelean.
Potrivit legislaţiei europene în vigoare cumpărătorul are dreptul să solicite în interval de 14 zile înlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia.
Ana Pop