Lewis Hamilton a obţinut duminică la Montreal a doua victorie consecutivă a sezonului datorită unei strategii mai bune pentru pneuri prin care şi-a răscumpărat greşeala unui start ratat în urma căruia a fost depăşit de Sebastian Vettel.
Contrar tuturor previziunilor meteo, Marele Premiu al Canadei a fost ocolit de ploaie, iar spectacolul a avut parţial de suferit, însă Lewis Hamilton a reuşit să-şi adjudece victoria în faţa lui Sebastian Vettel şi a unui surprinzător Valtteri Bottas.
Piloţii Mercedes au avut încă o dată parte de un start modest, iar Hamilton a încercat să-i blocheze calea coechipierului Nico Rosberg. După un start lansat, Vettel a profitat de spaţiul liber lăsat de Hamilton pe partea stângă şi a ţâşnit pe primul loc, în timp ce piloţii Mercedes s-au acroşat uşor în al doilea viraj.
Hamilton s-a menţinut pe locul 2 în spatele lui Vettel, însă Rosberg a fost nevoit să iasă în decor şi a revenit abia pe locul 9. Pe parcursul primului stint, Vettel s-a menţinut la circa o secundă în faţa lui Hamilton, iar în spate Max Verstappen l-a depăşit pe Daniel Ricciardo pentru locul 3, însă a rămas la circa 5 secunde în spatele britanicului.
Un abandon suferit de Jenson Button din cauza unei defecţiuni la motor a generat un Safety Car Virtual, iar Vettel şi Kimi Raikkonen au intrat la boxe pentru a se echipa cu pneuri supersoft în locul celor ultrasoft, element care a sugerat adoptarea unei strategii cu două opriri la standuri. Revenit pe locul 4 la circa 11 secunde în spatele noului lider Hamilton, Vettel a avut nevoie de numai câteva tururi pentru a-i depăşi succesiv cu sistemul DRS pe Ricciardo şi Verstappen şi pentru a urca astfel pe locul 2.
Strategia câştigătoare a lui Hamilton
Hamilton a aşteptat intrarea la boxe până în turul 25, când avansul său în faţa lui Vettel scăzuse la 5 secunde. Britanicul a optat pentru pneuri soft cu strategia de a le folosi până la sfârşitul cursei şi s-a menţinut la circa 10 secunde în spatele lui Vettel. Cel de-al doilea stint nu a adus schimbări majore în pluton, iar Raikkonen şi Vettel au intrat primii la boxe pentru pneurile soft înainte de stintul final.
Germanul a revenit la numai 7 secunde în spatele lui Hamilton, iar speranţele sale la victorie s-au legat de o eventuală intrare la boxe a britanicului. Totuşi, Hamilton a reuşit să păstreze un ritm constant foarte bun şi să gestioneze pneurile în mod corespunzător, motiv pentru care a rămas pe circuit. Vettel a realizat că rivalul său nu va intra la boxe, astfel că a forţat şi a comis o greşeală minoră cu 8 tururi înainte de final. Hamilton şi-a trecut astfel în cont a doua victorie consecutivă, iar lupta pentru titlul mondial cu Rosberg şi Vettel devine şi mai palpitantă.
În spatele celor doi piloţi care au luptat pentru victorie, Verstappen părea favorit să obţină ultimul loc pe podium, iar după primul pitstop a scăpat şi de ameninţarea lui Ricciardo, care a pierdut un loc în favoarea lui Raikkonen.
În spatele acestora s-a aflat însă Valtteri Bottas, iar pilotul echipei Williams a fost singurul din top 10 care a copiat strategia lui Hamilton şi a efectuat o singură oprire la boxe. Acest lucru i-a permis să progreseze până pe locul 3 şi să obţină astfel primul podium pentru Williams din acest sezon.
Pariul riscant al lui Rosberg
Verstappen a coborât pe locul 4, iar în finalul cursei olandezul s-a văzut atacat de Nico Rosberg, care i-a devansat pe Raikkonen şi Ricciardo pentru a ajunge pe 5. Germanul l-a atacat de mai multe ori pe Verstappen în ultimele tururi, însă olandezul a rezistat cu brio până la finalul penultimului tur. Înainte de intrarea în ultimul viraj, Rosberg a forţat, a depăşit, dar a derapat şi a pierdut controlul volanului.
Verstappen şi-a păstrat astfel locul 4, iar Rosberg a terminat pe 5 datorită avansului substanţial pe care îl avea în faţa lui Raikkonen, Ricciardo şi Nico Hulkenberg. Ultimele două locuri care aduc puncte au fost ocupate de Carlos Sainz (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India), în timp ce McLaren nu a obţinut niciun punct după ce Fernando Alonso a terminat doar pe 11. (automarket.ro)