ÎN STAND BY Niciun rezultat care să-i mulțumească nu a adus protestul pe care transportatorii l-au efectuat în urmă cu câteva zile.
ÎN STAND BY Ba dimpotrivă rezultatul negocierilor purtate de reprezentanții acestora cu Autoritatea de Supraveghere Financiară sunt mai degrabă criticate pentru că au lăsat lucrurile… neterminate.
Liderul Sindicatului Şoferilor Maramureş, Cosmin Lakatoş, spune că ”acum nu suntem nici în car, dar nici în căruță.
De ce? Pentru că protocolul semnat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară care prevede plafonarea tarifului RCA la valoarea de 7.500 lei/an pentru un camion se aplică din data de 3 octombrie. Doar că pentru a deveni realitate este nevoie de avizele Guvernului și Consiliului Concurenței.
În plus, după calculele noastre, la suma amintită se mai adaugă comisioanele, ceea ce înseamnă că se poate ajunge la valori ale polițelor undeva în jurul sumei de 8.600 lei”.
Lakatoș arată că în aceste condiții transportatorilor nu le rămâne altceva de făcut decât să aștepte să vadă ce se va întâmpla, pentru ca ulterior să hotărască dacă și ce vor face.
Între timp însă vor încerca să susțină înființarea pe lângă singura bancă din România cu capital de stat a unei firme de asigurări (tot cu capital de stat). Prin care să fie impus un sistem propriu de tarife al polițelor RCA.
Reamintim că în ultimele luni transportatorii au ieșit de mai multe ori în stradă nemulțumiți din cauza sumelor mari pe care le plătesc pentru polițele de asigurare. Ei au cerut guvernaților revizuirea acestora, respectiv revenirea la valorile din 2014, sau alinierea prețurilor acestora la cele de pe piața europeană.
C.A.