EXPLICAȚIE Directorul General al Allianz-Ţiriac, Remi Vrignaud, consideră că „preţul RCA ţine de ceea ce se întâmplă pe şosele, nu de intervenţii administrative” şi atrage atenţia că apar multe informaţii false în legătură cu tarifele RCA.
„Apar foarte multe informaţii false în legătură cu tarifele reale RCA pentru transportatori. Se exagerează, plecând de la situaţii particulare, de la cazuri izolate extreme. Realitatea arată că, la nivelul portofoliului Allianz-Ţiriac, pentru camioane de mare tonaj, prima medie analizată aferentă perioadei ianuarie-iunie a.c. a fost de 7.500 de lei, în condiţiile în care acestea înregistrează cea mai mare frecvenţă şi cea mai ridicată severitate a daunelor. Or, preţul RCA este dat de ceea ce se întâmplă pe şosele şi nu de măsuri administrative. Problema nu este la autorităţi şi nici la societăţile de asigurare. Preţurile pentru transportatori ar putea scădea semnificativ dacă, de exemplu, din 10 şoferi de autocamioane doar 2, şi nu 4, s-ar face vinovaţi de producerea unui accident în trafic’, menţionează Vrignaud.
Asiguratorul arată că 7.500 lei este preţul mediu al poliţelor RCA emise de Allianz-Ţiriac în prima jumătate a anului 2016, pentru autoutilitare cu masă mai mare de 18 tone. Din această categorie, cele care au activităţi de transport au primă medie în jur de 9.300 lei, în timp ce pentru activităţi de construcţie, producţie sau pentru regii autonome prima medie este în jur de 5.500 lei. Din 10 camioane de transport aflate în circulaţie, 4 provoacă daune; autoutilitarele aparţinând firmelor de producţie înregistrează o frecvenţă de peste două ori mai redusă, iar autoturismele, de 7-8 ori mai mică. Dauna medie produsă de camioane de peste 18 tone este de peste 3,5 ori mai mare decât în cazul autoturismelor
În prima jumătate a anului curent, la nivelul portofoliului Allianz-Ţiriac, din totalul vehiculelor aparţinând persoanelor juridice asigurate RCA, mai puţin de 6% sunt autoutilitare de mare tonaj (cu masa maximă de peste 18.000 kg). În schimb, acestea au generat circa o treime din cheltuielile cu daunele întâmplate la nivelul segmentului de vehicule aparţinând companiilor. Faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când aceeaşi categorie de autoutilitare a generat 22% din cheltuielile cu daunele întâmplate, situaţia s-a înrăutăţit în 2016.
Mai multe, AICI.
Sursă foto.