REGULI NOI Mai mulţi parlamentari vor să schimbe regulile după care pot fi conduse pe străzile din România maşinile care au volanul pe partea dreaptă.
REGULI NOI Potrivit unei propuneri legislative pentru completarea OUG 195 din 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, autovehiculele cu volanul amplasat pe partea deaptă vor mai putea fi conduse pe drumurile din ţară doar în două cazuri.
Iniţiatorii proiectului susţin că regulile de şofat pentru aceste categorii trebuie schimbate întrucât şoferii se expun unor pericole mari atunci când efectuează depăşiri în trafic, din cauza vizibilităţii reduse.
„În România, conform legislaţiei în vigoare, este interzisă depăşirea pe partea dreaptă.
Motivaţiile de la baza reglementării pot fi diverse, începând cu opţiunea legiuitorului pentru stabilirea sensului de circulaţie pe partea dreaptă a drumului şi încheind cu pericolul generat de lipsa de vizibilitate pentru conducătorul auto care ar executa o astfel de depăşire.
În fapt, o depăşire pe partea dreaptă executată cu un vehicul care are volanul situat pe partea stângă are exact acelaşi grad de periculozitate precum o depăşire pe partea stângă executată cu un vehicul care are volanul pe partea dreaptă.
Din scaunul şoferului, vizibilitatea este la fel de redusă în ambele situaţii”, se menţionează în expunerea de motive a proiectului propus de mai mulţi parlamentari PNL, printre care Alexe Costel, Alexe Florin-Alexandru, Anastase Roberta Alma, Cocei Erland, Doboş Anton, Ialomiţianu Gheorghe, Nazare Alexandru, Paul Maria-Andreea, Roman Cristian-Constantin şi Tararache Mihai.
Aceştia propun ca maşinile cu volan pe dreapta să poată fi conduse pe drumurile din România numai în două situaţii:
– în primul caz, numai titularii unor permise de conducere obţinute în state în care circulaţia se desfăşoară pe sensul de mers de pe aprtea stângă pot conduce aceste autovehicule
– în al doilea caz, titularii unor permise de conducere obţinute în state în care circulaţia se desfăşoară pe sensul de mers de pe partea dreaptă pot conduce aceste autovehicule, dar trebuie să urmeze cursuri suplimentare de pregătire, de minim 20 de ore.
În ambele cazuri, autovehiculul trebuie să aibă montat un sistem special de oglinzi, care-i asigură conducătorului vizibilitatea în partea stângă-faţă a autovehiculului.
Parlamentarii propun şi sancţiuni pentru şoferii care nu respectă noile reguli.
citește și MODIFICĂRI – Românii care încheie contracte cu persoane străine, obligate să le înregistreze la ANAF
„Conducerea în alte condiţii a autovehiculului cu volan situat pe partea dreaptă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi cu retragerea certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora”, se specifică în document.