MARAMUREȘUL ȘI HOȚII 17 situații de consum fraudulos de gaze naturale au fost depistate de către compania Delgaz Grid în Maramureș.
Compania Delgaz Grid (fosta E.ON Distribuţie România) a depistat în primele patru luni ale acestui an aproximativ 900 suspiciuni de consumuri frauduloase, prejudiciul total estimat fiind de aproximativ 2,5 milioane de lei. Din totalul cazurilor, 442 reprezintă consum fraudulos de gaze naturale (în cele 20 de judeţe din Transilvania, Moldova şi Banat), iar 454 sunt sustrageri de energie electrică (în zona Moldova).
Combaterea intervenţiilor neautorizate la aparatele de măsură, atât la instalaţiile de gaze naturale, cât şi la cele de energie electrică, precum şi a improvizaţiilor efectuate în scopul consumului neautorizat de energie reprezintă o preocupare constantă a Delgaz Grid. Aceste intervenţii aduc prejudicii importante şi, totodată, pot genera incidente deosebit de grave, cu însemnate pagube materiale şi/sau victime.
De aceea, prin intermediul echipelor specializate sunt efectuate permanent verificări în teren pentru a depista sustragerile de gaze naturale şi/sau energie electrică din reţelele de distribuţie. Verificările în teren au la bază programe informatice şi instrumente moderne pentru a identifica eventualele consumuri frauduloase la consumatori, prin ocolirea mijloacelor de măsură sau prin intervenţii asupra acestora.
Prin modificarea unor componente din instalaţii ori prin realizarea de improvizaţii, atât persoanele care fac astfel de intervenţii cât şi cei din jur sunt expuşi pericolelor de incendii, explozii, electrocutări. Totodată, consumatorii sunt afectaţi direct prin întreruperea alimentării cu gaze naturale şi/sau energie electrică.
Delgaz Grid subliniază faptul că aceste intervenţii asupra echipamentelor de măsură, în scopul înregistrării unui consum mai mic decât cel real, reprezintă furt calificat, infracţiune prevăzută şi sancţionată ca atare de Codul Penal. Tocmai de aceea compania colaborează cu instituţiile abilitate ale statului pentru identificarea acestor situaţii. Acest lucru nu este numai în beneficiul companiei, fiind în egală măsură, şi în interesul consumatorilor oneşti, care pot fi afectaţi direct sau indirect de asemenea situaţii.