PROPUNERE DE LA MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Ministerul Finanţelor Publice propune, în urma dialogului cu reprezentanţii mediului de afaceri, modificarea Codului de Procedură Fiscală, pentru a reduce birocraţia, a îmbunătăţi claritatea textului de lege şi a elimina interpretările, informează instituţia.
Printre măsurile propuse se numără: reglementarea expresă a faptului că un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autorităţilor administraţiei publice locale poate consta şi în acţiuni de prevenire şi conformare, precum şi flexibilizarea regulilor aplicabile în domeniul eşalonării la plată şi a regulilor privind plata în rate a bunurilor adjudecate.
Alte propuneri sunt introducerea posibilităţii garantării obligaţiilor fiscale cu scrisoare de garanţie emisă de instituţiile financiare nebancare; introducerea posibilităţii suspendării sau neînceperii executării silite, pe o perioadă limitată (45 de zile), când debitorul notifică organul fiscal despre intenţia depunerii unei scrisori de garanţie/poliţe de asigurare de garanţie; introducerea posibilităţii de a efectua plata creanţelor fiscale administrate de organul fiscal central, într-un singur cont unic, printr-un ordin de plată pentru Trezoreria Statului, faţă de două conturi unice în prezent;
Extinderea Spaţiului Privat Virtual, serviciul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, dezvoltat la nivelul MFP/ANAF şi pentru alte instituţii/autorităţi publice este altă măsură.
Durata inspecţiei fiscale poate fi redusă, prin crearea posibilităţii organului fiscal de a selecta, pentru efectuarea inspecţiei, perioadele fiscale care prezintă risc fiscal.
Fiscul poate organiza licitaţii prin mijloace electronice pentru eficientizarea valorificării bunurilor sechestrate, alături de simplificarea procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale. Alte măsuri sunt suspendarea executării actului administrativ fiscal prin care s-au stabilit obligaţii fiscale principale, care are efect şi asupra actului administrativ prin care s-au individualizat obligaţiile accesorii (accesorium sequitur principale); interdicţia instituirii măsurilor asigurătorii la debitorii aflaţi în procedura insolvenţei; clarificarea unor termene şi modalităţi de comunicare prin mijloace electronice.
Aceste măsuri, şi multe altele propuse în proiect vor contribui la îmbunătăţirea echilibrului în relaţia dintre contribuabili şi organele fiscale în vederea creşterii încrederii în sistemul fiscal, creşterea gradului de conformare a contribuabililor şi sporirea eficienţei activităţii de administrare a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor arată ministerul
Specialiştii MFP au desfăşurat consultări cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, Asociaţiei Române a Băncilor, Autorităţii de Supraveghere Financiară, Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România, Uniunii Naţionale a Executorilor Judecătoreşti, Patronatului Creditului IFN, EFI Garant Group IFN SA.
Sursă info și foto.